חדשות בארץ

מסתמן: 10 חטופות יחזרו היום לישראל

היום החמישי לפעימה ייצא לדרך אחר הצהריים. נערה אחת, אם אחת, ושמונה נשים מבוגרות, נכללות ברשימה שהגיש החמאס. מאחר שלא נותרו כמעט אסירות ביטחוניות, ישראל תשחרר עצורות וערביות ישראליות

הגעת המשוחררים לאיכילוב (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)הגעת המשוחררים לאיכילוב (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)
אא

אם לא יחול שינוי של הרגע האחרון, ישראל תאשר היום (שלישי) את רשימת 10 החטופות שהחמאס ישחרר במהלך היום מעזה. ברשימה נערה אחת, אימה, ושמונה נשים מבוגרות. בתמורה תשחרר ישראל 30 מחבלים קטינים ומספר אסירות ביטחוניות שמרצות מאסר.

כחלק מהארכת הפעימה ליומיים נוספים, תמורת 10 חטופים מידי יום, ישראל התירה אמש להכניס לרצועה 4 מיכליות סולר וגז בישול וכן 200 משאיות עם ציוד סיוע הומניטרי. כמות דומה תוכנס גם היום.

שחרור החטופים מעזה, היום ומחר, הם במסגרת היומיים שנוספו להפוגה, ומתנהלים על פי המתווה הקיים שאושר בממשלה. על פי מתווה זה, החמאס משחרר ילדים, אימהות, ונשים מבוגרות. ישראל משחררת אסירות ביטחוניות ומחבלים קטינים. עדיין לא ידוע אם חמאס ישחרר אזרחים זרים מתאילנד ומדינות נוספות. החטופים ששוחררו אתמול, אגב, הם בעלי אזרחות כפולה: 3 בעלי אזרחות צרפתית, 2 עם אזרחות גרמנית ו-6 בעלי אזרחות ארגנטינאית. 

הקטארים והמצרים, בתמיכת האמריקנים, פועלים לשכנע את ישראל להסכים לעוד מספר ימי הפוגה. גורמים מדיניים ציינו כי ישראל נוטה לקבל את ההצעה, בתמורה לכך שחמאס יעמדו בהסכם, לפיו ישוחררו היום ומחר כל הילדים ואימהותיהם. בעזה נותרו מספר אימהות ותשעה ילדים עד גיל 19. החמאס מצידו טוען כי חלקם לא בידם והם אינם יודעים היכן הם, ולכן משתחררות היום נשים מבוגרות.

כזכור, ישראל נערכה מראש ל-10 ימי הפוגה והכינה רשימה של 300 אסירות ואסירים ביטחוניים לשחרור, תמורת 100 חטופים. אתמול אישרה הממשלה תוספת של 50 שמות לרשימה, והסיבה לכך היא שלא נותרו כמעט אסירות ביטחוניות בבתי הכלא בישראל. לכן, הרשימה החדשה כולל פלסטיניות שנעצרו באחרונה וטרם נשפטו, כולל כאלה שנעצרו לאחר הטבח בחודש שעבר, וכן ערביות ישראליות שנעצרו בגין תמיכה בטרור או הסתה לטרור.

הרשימה הזו כולל בין היתר את: עיתונאית NBC לשעבר, מרוות אל-עזה, שרק אתמול הואשמה בגילוי הזדהות עם ארגון טרור והסתה לטרור. האישום הוגש נגדה לאחר שהיא פרסמה פוסטים מסיתים ברשת אחרי הטבח; עהד תמימי, שנעצרה החודש בגין פוסט מסית; אהדאב חוראני, תושבת חיפה בת 45, שהואשמה בגילוי הזדהות עם ארגון טרור והסתה לאחר שפרסמה בדף הפייסבוק שלה, שלו כ-10,000 עוקבים, תמונת רקע ועליה כיתוב זה: "גדודי אל-קסאם נושאים אותנו אל פסגת האושר, תצטרפו אל התפילה ללחימה, תצטרפו אל התפילה לניצחון. 7 אוקטובר 2023"; דאנה חורי, בת 23 מנוף הגליל, נעצרה ב-11 באוקטובר לאחר שבסרטונים שפרסמה נצפו תכנים המסיתים לטרור ולאלימות וגילויי אהדה לחמאס. חורי, המנהלת דף טיקטוק עם 225 אלף עוקבים, העלה אז סרטון "לייב", שבו קראה לציבור הערבי "להתעורר ולעשות משהו, אנחנו כערבים". בעבר פרסמה סרטון שבו היא נראית קורעת את דגל ישראל.

עוד צעירה ישראלית ברשימה היא חנין אלזרו, בת 26 מטבריה, שלפי האישום שהוגש נגדה פרסמה סטטוסים הכוללים דברי שבח, אהדה והזדהות עם חמאס. בתמונות שפרסמה נראה מוצב צה"לי מותקף, לידו פעילי טרור חמושים עם הכיתוב 'לכל מי שהתעורר עכשיו, אתה לא בחלום! 7.10.2023'. בסטטוס נוסף שהיא שיתפה יומיים לאחר מכן, נראה קולאז' של תמונות המתאר אירועים קשים מאותו שבת ובו הכיתוב 'למי שכותב את ההיסטוריה, לאט לאט נעכל'".

ברשימה גם רימא מוראד, תושבת נצרת בת 21 הלומדת בטכניון, שהואשמה בהסתה לטרור ובגילוי הזדהות עם חמאס. היא פרסמה באינסטגרם שלה סטורי שבו שיתפה תמונה של טרקטור פורץ את הגדר בין ישראל לעזה עם הכיתוב "בזמן שהצבא הבלתי מובס ישן...". פרט לכך פרסמה תמונה של כלי רכב של צה"ל שנגנב על ידי מחבלי חמאס בצירוף הכיתוב "עזה היום", יחד עם דגל פלסטין וסמלון של לב ורוד.

מבחינת אסירות שאמורות להשתחרר, ברשימה נכללת המחבלת מכפר קאסם, שתילה אבו עיאדה, שנשלחה ל-16 שנות מאסר בגין פיגוע ב-2017, אז דקרה מאבטח באזור התעשייה בראש העין ופצעה אותו קל. כך גם איה חטיב, קלינאית תקשורת ופעילה חברתית שנשלחה באוגוסט השנה לארבע שנים בכלא. חטיב, תושבת ערערה, נעצרה על ידי השב"כ ב-2020 והורשעה על פי הודאתה בעבירות ביטחוניות, ביניהן מגע עם סוכן וקשר ארוך שנים שניהלה עם בכיר מודיעין ועם פעילי הזרוע הצבאית של חמאס והחזית העממית ברצועת עזה.

תגיות:מלחמת חרבות ברזלשחרור חטופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה