חדשות בארץ

14 חטופים שבו הערב לישראל. מצבה של אחת השבות מוגדר בינוני עד קשה

החמאס שיחרר 9 ילדים, שתי אימהות, שתי נשים מבוגרות וישראלי בעל דרכון רוסי. ארגון הטרור הודיע היום כי אמא של הילה בת ה-12 ששוחררה אמש, לא אותרה. הילדה חשפה בפני בני משפחתה: "היינו כל הזמן יחד, אבל אמא ואני הופרדנו אתמול"

הצלב האדום בעזה (צילום: Atia Mohammed/Flash90)הצלב האדום בעזה (צילום: Atia Mohammed/Flash90)
אא

קבוצה של 14 ישראלים שוחררה הערב (ראשון) על ידי החמאס. לשם שינוי החבירה התבצעה בצפון הרצועה ולא בדרומה. כמו כן מעבר החטופים לישראל התבצע דרך מעבר קרני, ולא דרך מעבר רפיח. אחת החטופות, אלמה אברהם בת 84, הועברה מייד במסוק למרכז הרפואי סורוקה. מצבה מוגדר בינוני עד קשה.

בישראל בדקו בצהריים מידע לפיו החמאס ישחרר רק 10 חטופים ולא 13 כפי שהודיע לפנות בוקר למצרים ולקטארים. בסופו של דבר הועברו לידי הצלב האדום 14 חטופים ישראלים ושלושה עובדים זרים. 10 מהשבים הם מכפר עזה, שלושה מנחל עוז ואחד מכרמיאל.

רשימת המשתחררים הערב: אביגיל עידן בת 4; אלה אליקים בת 8; דפנה אליקים בת 15; הגר ברודץ וילדיה עופרי בת 10, יובל בן 8 ןאוריה בת 4; חן גולדשטיין וילדיה אגם בת 17, טל בת 9 וגל בן 11; אלמה אברהם בת 84, אדריאן אביבה סיגל בת 63 ורוי קריבוי בן 25.

קריבוי שנחטף מאתר המסיבה ליד רעים, מחזיק גם באזרחות רוסית, ושוחרר ללא קשר לעסקה, אלא כמחווה לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין. מחר עתידים להשתחרר 11 חטופים נוספים.

עוד שקר של חמאס נחשף

על פי ההסכם החמאס התחייב לשחרר ילדים ואימהות ולא להפריד בין משפחות. אתמול שוחררה הילדה בת ה-12, הילה רותם-שושני. אמא רעיה לא שוחררה. החמאס הודיע היום למצרים ולקטארים שהאם לא אותרה ולכן לא שוחררה. אלא שאחר הצהריים חשף יאיר רותם, דוד של הילה, שהילדה סיפרה להם שהיא ואמה הוחזקו מאז נחטפו ביחד, ורק שלשלום, יממה לפני השחרור, האם נלקחה על ידי אנשי חמאס למקום אחר. מכאן שהחמאס יודע בדיוק היכן רעיה רותם נמצאת. ישראל העבירה תלונה על כך למצריים, לקטארים ולאמריקנים ודרשה את שחרורה של האם לאלתר.

הערב מסרו האמריקנים כי הצלב האדום חייב לבקר מחר את כל החטופים שלא נכללים ברשימת העתידים להתשחרר, הכוונה לגברים ולחיילים וחיילות. על פי הבית הלבן זהו תנאי בהסכם שהחמאס התחייב לעמוד בו. הארגון הודיעה הערב כי הדבר אינו נכון והוא לא התחייב לכך.

משא ומתן להארכת הפסקת האש

משלחת של קטאר נמצאת באזור, הגיעה לישראל וקיימה שיחות הן עם ישראל והם עם חמאס, לאחר שאחד מנציגי המשלחת נכנס היום לרצועה. המטרה: הארכת ההפגוה ליומיים נוספםים, ויתכן ואף ליותצר, תמורת שחרור חטופים נוספים ומחבלים מהכלא הישראלי.

קבינט המלחמה יתכנס הערב לדון בהצעה בהתאם לפרטים שהועברו לידיעת ישראל. ההערכה היא כי הקבינט יסכים לכך והממשלה תתכנס מחר לאשר זאת. יש לציין כי על פי ההסכם שנחתם ישראל הודיעה מראש כי היא מוכנה לשקול את הארכת ההפוגה, אבל לכל היותר לעשרה ימים.

תגיות:מלחמת חרבות ברזלשחרור חטופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה