חדשות בארץ

הציוץ המקומם של ראש ממשלת אירלנד: "אמילי הלכה לאיבוד וכעת נמצאה והוחזרה"

תגובתו של ראש ממשלת אירלנד הפרו פלסטיני, ליאו ורדקר, לשחרורה של אמילי הנד בת התשע משבי חמאס, עוררה גל של תגובות נזעמות בישראל לאחר שלא הזכיר שנחטפה באכזריות בידי החמאס

אמילי הנד ואביה (צילום: דובר צה"ל)אמילי הנד ואביה (צילום: דובר צה"ל)
אא

ראש ממשלת אירלנד, ליאו ורדקר, פרסם היום (ראשון) תגובה מכעיסה ומקוממת בעקבות שחרורה של אמילי הנד בת התשע, שהוחזקה בשבי החמאס בעזה לאחר שנחטפה מביתה בבארי. הנד, המחזיקה גם באזרחות אירית, שבה הלילה לישראל במסגרת הפעימה השנייה לשחרור חטופים.

ורדקר, שנחשב לפרו פלסטיני, כתב ברשת החברתית X: "זהו יום של שמחה והקלה עצומה עבור אמילי הנד ומשפחתה. ילדה תמימה שהלכה לאיבוד וכעת נמצאה והוחזרה, ואנו נושמים לרווחה. התפילות שלנו נענו". אירלנד היא המדינה האירופית העוינת ביותר לישראל ומובילה מזה שנים קו פרו פלסטיני.

בעקבות דבריו המקוממים של ראש ממשלת אירלנד, הורה שר החוץ, אלי כהן, לזמן את שגרירת אירלנד בישראל לשיחת נזיפה.

אילון לוי, דובר מערך ההסברה לתקשורת הזרה, השיב לראש הממשלה האירי: "אמילי הנד לא 'הלכה לאיבוד', היא נחטפה באכזריות על ידי חוליות המוות שטבחו בשכניה. היא לא 'נמצאה'. חמאס ידע היכן היא כל הזמן והחזיק אותה בציניות כבת ערובה. חמאס לא ענה לתפילותיך, הוא ענה ללחץ הצבאי של ישראל".

איפא"ק, השדולה פרו-ישראלית בארה"ב, מתחה אף היא ביקורת על דבריו של ורדקר: "הלכה לאיבוד?! היא לא יצאה לטייל והתבלבלה בניסיון למצוא את דרכה הביתה. אמילי נחטפה על ידי חמאס. היא לא סתם נמצאה, המחבלים שלקחו אותה ידעו היכן היא נמצאת במשך 49 ימים. היא הוחזרה כי צה"ל הפעיל לחץ, ובצדק, על חמאס, כדי להחזיר אותה".

איש התקשורת ינון מגל כתב: "ראש ממשלת אירלנד: 'זה יום שמח כי הילדה החפה מפשע אמילי הנד שהלכה לאיבוד נמצאה'. יש לנו עסק עם מפגר".

גם פעיל ההסברה, יוסף חדאד, התייחס לדבריו המקוממים של ראש הממשלה האירי: "אין גבול לעיוות המציאות! היא לא הלכה לאיבוד - היא נחטפה בידי טרוריסטים אכזריים! והיא לא פתאום נמצאה והוחזרה, הם החזיקו בה במשך 50 ימים והחזירו אותה רק תמורת שחרור מחבלים. אם תתעלם ותשקר זה לא ישנה את המציאות, ומי שמקבל בהבנה טרור נגד ישראל - הטרור יגיע אליו, והנה בסוף השבוע זה כבר התחיל להגיע גם לאירלנד... תתעוררו על עצמכם ומהר!".

תגיות:מלחמת חרבות ברזלשחרור חטופיםראש ממשלת אירלנד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה