חדשות היום

סיכום חדשות השבת: 13 חטופים שבו הביתה, עיכוב בפעימה השנייה

13 החטופים הראשונים הועברו עם כניסת השבת לישראל והתקבלו בבתי החולים על ידי בני משפחותיהם. מצבם יציב. חמאס הודיע כי הוא מעכב את הפעימה השנייה של שחרור החטופים

אא

חזרו הביתה: עם כניסת השבת נודע על חזרתם מהשבי של 13 החטופים הישראלים במסגרת הפעימה הראשונה: דורון כץ-אשר (34) ובנותיה רז (4) ואביב (2), דניאל אלוני (45) ובתה אמיליה (5), רות (78), קרן (54) ובנה אוהד (9) – למשפחת מונדר, עדינה משה (72), חנה קציר (76), מרגלית מוזס (77), חנה פרי (79) ויפה אדר (85).

8 מטופלים בשניידר: בבית החולים שניידר נקלטו ארבעה ילדים, שלוש אימהות וסבתא אחת. בבית החולים ציינו כי מצבם הפיזי של כולם טוב, אך "מוקדם להגיד מה מצבם הרגשי", ואף הדגישו כי "כולם עטופים על ידי צוותים מקצועיים".

בוולפסון מטפלים בנשים המבוגרות: בבית החולים וולפסון דיווחו כי מצבן של חמש הנשים ששוחררו מהשבי ונקלטו בבית החולים הינו יציב: "הן  מטופלות בהתאם לבדיקות שעברו על ידי הצוות הרפואי, ומחובקות על ידי משפחותיהן". עם זאת, הודגש כי חלקן תשושות ולכן לא כולן ישוחררו באופן מיידי.

בשמיר נקלטו תאילנדים ופיליפיני: בבית החולים שמיר קלטו 10 חטפים תאילנדים ואזרח פיליפיני, ודיווחו כי מצבם יציב. יודגש כי החטופים התאילנדים והאזרח הפיליפיני שוחררו במסגרת עסקה נפרדת שאינה קשורה לעסקה הישראלית.  

דיווח מצרי: "מתנהלים מגעים להארכת הפסקת האש ביום או ביומיים נוספים, במטרה לשחרר עוד חטופים ישראלים ואסירים פלסטינים".

תגובת נתניהו: ראש הממשלה בנימין נתניהו הדגיש: "השלמנו את החזרת ראשוני חטופינו. הילדים, האימהות ונשים נוספות. כל אחד ואחת מהם עולם ומלואו, אבל אני מדגיש לכן, המשפחות, ולכם – אזרחי ישראל: אנחנו מחויבים להחזרת כל חטופינו. נתניהו הזכיר כי "זו אחת ממטרות המלחמה ואנחנו מחויבים להשיג את כל מטרותיה".

ציוד הומניטרי לעזה: במהלך השבת הוכנסו לרצועת עזה 200 משאיות עם ציוד הומניטרי שהצטרפו לעוד 200 משאיות שהוכנסו ביום שישי. מתוכן היו 50 משאיות שהגיעו לצפון הרצועה. הכל נעשה בפיקוח צה"ל.  

"המלחמה לא הסתיימה": דובר צה"ל בערבית פנה לתושבי עזה והבהיר כי "תתאפשר תנועה אל דרום הרצועה, אך בשום אופן לא תתאפשר חזרה לצפון. אזור הצפון הוא אזור מלחמה, והמלחמה לא הסתיימה".

עיכוב בפעימה השנייה: הפעימה השנייה של שחרור החטופים הייתה אמורה לצאת הערב לדרך, אלא שחמאס הודיע כי הוא דוחה את העברת החטופים. לטענת ארגון הטרור, ישראל לא עמדה בתנאי ההסכם של הכנסת משאיות הסיוע ההומניטרי לרצועה. בישראל אישרו כי העברת החטופים טרם בוצעה.

"ממשיכים לזעוק": במטה המשפחות פרסמו הודעה מטעמם בה ציינו: "אנו מברכים על חזרתם של כל חטוף וחטופה לישראל לחיק משפחתם, לאחר 49 ימים שהיו בשבי בעזה. נמשיך לזעוק את זעקתם של החטופים עד שכולם יחזרו הביתה".

תגיות:עזהחטופיםחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה