חדשות בארץ

היכן ישוכנו היישובים שפונו מעוטף עזה? הנה הרשימה המתגבשת

מינהלת "תקומה" הציגה את המיקומים שאליהם יועברו 14 יישובים מעוטף עזה. הם צפויים לשהות בהם עד שיוכלו לשוב לבתיהם, כנראה במשך תקופה ארוכה

קיבוץ כפר עזה (צילום: Gili Yaari / FLASH90)קיבוץ כפר עזה (צילום: Gili Yaari / FLASH90)
אא

לאחר כ-50 יום מאז שפונו יישובי עוטף עזה, הוצגה בוועדה לביקורת המדינה רשימת היישובים שצפויים להתפנות לתקופת זמן ארוכה, ואת המיקום הזמני בו יתגוררו תושבי כל יישוב. משה אדרי, יו"ר מנהלת תקומה, שהציג את רשימת היישובים, הדגיש כי המטרה לשכן את התושבים מכל יישוב בסמיכות זה לזה, ולהשתדל ככל הניתן שלא לפצלם. כמובן שהשאיפה הסופית היא להשיבם בבוא היום, לאחר שיקום ושיפוץ, אל בתיהם המקוריים ביישוב ממנו פונו.

אז מיהם היישובים שיפונו לתקופת זמן ארוכה, והיכן הם ישהו?

אדרי הציג את הרשימה הבאה: קיבוץ בארי ישוכן בשכונה זמנית בחצרים, קיבוץ כפר עזה יישאר במרחב קיבוץ שפיים, או בבית קמה, או ברוחמה, על פי החלטתם הסופית, כרם שלום ישוכן באשלים, נירים בבאר שבע, ניר עוז ישוכנו בבניין בקריית גת, רעים יועבר לתל אביב, חולית לשכונה זמנית ברביבים, כיסופים יישארו במלון או במענה כפרי, מגן במלון, ניר יצחק במענה כפרי, נחל עוז בכרמים או בכפר נוער, נתיב העשרה יישארו במלון, עין השלושה יועברו למלון קדמא, ותושבי סופה יקבלו חלופה כפרית או עירונית.

אדרי הדגיש כי חלק מהמקומות לא גובשו באופן סופי, וייתכנו שינויים קלים ברשימה. כמו כן הוא התייחס לידיעות שונות שהופצו על כך שהתושבים יידרשו לשוב לבתיהם כבר בתחילת 2024, והבהיר: "אין שום הוראה לגבי תאריך חזרה, אפילו לא משוער. יש להוריד את השיח הזה מסדר היום". בנוגע לנושא הכלכלי הוא הדגיש: "המינהלת והמדינה יממנו את מלוא השהות של המפונים".

תגיות:עוטף עזהפינוייישובים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה