חדשות יהדות

תורה מגינה ומצילה: מיזם הערכה מרגש עבור בחורי הישיבות

הם מתפללים ולומדים עם עבור ישראל ללא הפסקה. תלמידי הישיבות הקדושות ממשיכים גם בימי המלחמה בלימוד התורה הקדושה – ויש מי שרוצה להכיר תודה ולעודד את רוחם בימים אלו. "וּמְאִירִים אֶת הָעוֹלָם"

אא

ימים לא פשוטים עוברים על עם ישראל. ימים של עליות, מורדות וטלטלה נפשית בין צער גדול לתקווה ולאמונה. יחד עם זאת, אם יש משהו אחד שאנחנו טובים בו כעם – זה להרים את המורל אחד לשני, לעזור, להתנדב, לתת. עם ישראל – גומלי חסדים הם, וניתן לראות זאת בכל מקום. יעידו על כך קבוצות ההתנדבות הרבות בווטסאפ וברשתות החברתיות, קבוצות שמלאות בחסד.

ברוך השם, כמו כל עם ישראל בימים אלו, גם הווטסאפ שלי עמוס בבקשות התנדבות לאפייה ובישול עבור חיילים ומפונים. בין כל הבקשות השונות לעזרה, צדה את עיני בקשה קטנה וצנועה באחת הקבוצות: אפיית עוגות עבור בחורי ישיבות. כאמא לבחורי ישיבות, הסתקרנתי ופניתי למי שפרסמה את המודעה. היא הסבירה לי שהיא רק מתנדבת, ושלחה אותי למנהלת המיזם, תמר רזאל, לפרטים נוספים.

תמר סיפרה לי על מיזם שצמח מתוך רצון לעודד ולשמח את בחורי הישיבות בימים אלו. להזכיר להם את החשיבות העצומה של תפקידם במלחמה (ובכל עת) בהחזקת העולם – ובסופו של דבר גם להזכיר לנו, העם, את כוח התורה הקדושה בשמירה והגנה על עם ישראל.

פניתי אליה במספר שאלות, ובין אפיית עוגות לארגון משלוחים היא סיפרה לי על המיזם המרגש.

נתחיל בשאלה המתבקשת, מדוע עוגות?

"הכנת עוגות לבחורי הישיבות נועדה לתת להם תמריץ ועידוד, ולבטא הערכה על הלימוד הקדוש. לימוד התורה מגן על החיילים בשטח, וכמובן על כל עם ישראל. זאת הדרך שלנו לחבק את בחורי הישיבות שעמלים בתורה יומם וליל ולהגיד להם: תודה שאתם שומרים עלינו".

מי הגה את הרעיון, ועל מה בעצם מדובר?

"הפרסומאית שולי סגל העלתה רעיון להרמת המורל של בחורי הישיבות בימים קשים אלו. שמעתי על כך והחלטתי להצטרף. מדובר במשלוחים של עוגות ביתיות לבחורי הישיבות הקדושות לכבוד שבת. הבחורים, ברוך השם, יושבים בימי המלחמה ולומדים יומם ולילה לזכות החיילים היקרים שלנו שנלחמים בחזית. לימוד התורה שלהם שומר ומוסיף זכויות עבור כל עם ישראל, והיה חשוב לנו לבטא את הערכתנו על כך. כתוב המדרש רבה:  "בְּשָׁעָה שֶׁאָמְרוּ ישראל נַעֲשֶׂה וְנִשְׁמָע. אָמַר הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא בִּזְכוּת התּוֹרָה וְלומדיה יִנָּצֵל הָעוֹלָם בִּשְׁבִיל שׁוֹשַׁנָּה זוֹ יִנָּצֵל הַפַּרְדֵּס". אנחנו רוצות להודות למצילי העולם".

איך זה עובד בפועל?

"מערך ההתנדבות עובד בצורה מסודרת. לכל אזור יש רכזת ומערך מתנדבים לשינוע. ישנן נשים שאופות עוגות, ויש אלו שעוזרות בתרומה כספית על מנת שנרכוש עוגות ביתיות בהזמנה אישית. בנוסף, ישנם עסקים שעוזרים ותורמים לנו מגשים, צלופנים ומארזים על מנת להגיש לבחורים את העוגות בצורה אסתטית.

"העוגות שנשלחות לישיבות הן בהכשר בד"צ העדה החרדית ובתיאום מלא עם הישיבות. על מנת לתת ליותר ויותר בחורים חיבוק ענק ומעריך ומעם ישראל, אנו משתדלות לגוון ולשלוח בכל שבוע לישיבות אחרות".

האם אתן מרגישות עידוד ותמיכה מהשטח?

"כמו כל דבר טוב, בתחילה היו לנו מתנגדים. לא כל כך הבינו את הצורך. יחד עם זאת שאלנו את משגיחי הישיבות הקדושות המכירים לנפש הבחורים, וקיבלנו תשובה שהדבר נצרך מאוד. כמה מגדולי ישראל חיזקו את ידינו ואמרו שהבחורים אכן זקוקים לחיבוק הזה מעם ישראל".

ברוך השם, הבחורים לומדים תמיד. למה דווקא עכשיו?

"אענה, ברשותך, בפסוק: 'והיה כאשר ירים משה ידו וגבר ישראל' וגו' (שמות י"ז, י"א). כתוב במשנה: 'וכי ידיו של משה עושות מלחמה או שוברות מלחמה? אלא לומר לך: כל זמן שהיו ישראל מסתכלים כלפי מעלה ומשעבדין את לבם לאביהם שבשמים, היו מתגברים; ואם לאו, היו נופלין'.

"נכון, הבחורים תמיד לומדים ותורתם הקדושה מגינה עלינו, אבל בזמן של מלחמה אנו חשים זאת ביתר שאת. הרצון שלנו הוא לחזק את רוחם, 'להרים את ידיו של משה', ולהדגיש להם את חשיבות תפקידם בזמן זה".

תגיות:תורהבחורי ישיבה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה