חדשות יהדות

באוקראינה מתגייסים להעלאת המודעות לחטופים, וקוראים: "החזירו אותם הביתה"

באוקראינה, המדינה מוכת המלחמה, מתגייסים להשבת החטופים הישראלים ומתפללים לסיומן של שתי המלחמות בטרור הרצחני. כך ייראה שם חנוכה

(צילום: FJCU)(צילום: FJCU)
אא

מוסיפים באור: 42 אלף ערכות לחג החנוכה יופצו החל מהשבוע לחיילים יהודים אוקראינים בחזית המלחמה מול רוסיה, ל-169 הקהילות היהודיות באוקראינה ולאסירים יהודים ברחבי המדינה. הערכות נארזו סביב השעון במרכז הלוגיסטי הגדול של "פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה" FJCU בעיר דניפרו, המכונה "בירת יהדות אוקראינה".

בנוסף לערכות לחנוכה, כהזדהות עמוקה עם יהודי ארץ ישראל יצורף השנה לכל אחת מהן פוסטר בגודל A4 עם שמו ופרטיו של חטוף או חטופה ישראלים, שמחוזקים בשבי ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה. בנוסף, יופיע בדף הסבר קצר על כל החטופים והמלחמה כולה תחת הכותרת "פּוֹבְרנֹוּטִי דֹו דוֹמְוּ" (Повернути додому) - התרגום של "החזירו אותם הביתה" בשפה האוקראינית - ובשילוב הקריאה להרבות במעשים טובים לזכותם. במארזים יהיו כמובן גם חנוכיה ונרות, סביבונים מלאים במטבעות שוקולד, משחק לילדים ופרוספקט מהודר עם הסבר על החג וברכות.

צילום: FJCUצילום: FJCU

צילום: FJCUצילום: FJCU

"בכל אחת מההדלקות החנוכיות הציבוריות הרבות בחוצות הערים שנעשה גם השנה בכל רחבי אוקראינה ביחד עם רבני הערים-שלוחי חב״ד, נזכיר את החטופים ונבקש מהציבור להתפלל לשלומם ולחזרתם הביתה בשלום במהרה", אומר הרב מאיר סטמבלר, שליח חב"ד ויו"ר "פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה" שעומד מאחורי היוזמה והמארזים יחד עם שלוחי חב"ד במדינה. בנוסף למארזים, כמו בכל שלשת העשורים האחרונים, גם השנה יפרסמו בחוצות הערים באוקראינה שלטי חוצות על חג החנוכה.

לדברי הרב, "חג החנוכה הוא סמל לניצחון האור על החושך ואנו בטוחים שבשתי המדינות שנאבקות בטרור הרצחני, ישראל ואוקראינה, יהיה בעזרת ה' ניצחון ברור לאור מול החושך והרוע שטובח בילדים, נשים ומבוגרים ללא אבחנה. חלוקת הפוסטרים יחד עם ערכות החג תוסיף לשיח סביב החטופים הישראלים ותגביר את החשיפה לזוועות שעולל חמאס-דאעש. שלוחי חב״ד יקיימו גם השנה את 'מבצע חנוכה' עם הדלקות ציבוריות בחוצות הערים, אירועים קהילתיים ועוד, והם ממשיכים להנהיג את יהדות אוקראינה בגאון למרות האתגרים. אנו תפילה כי מחג החנוכה - שנקרא כך על שם חנוכת המזבח - נצעד כולנו לחנוכת בית המקדש השלישי ולגאולה השלימה בקרוב ממש".

תגיות:אוקריאנהחנוכהחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה