חדשות בעולם

הערבייה הישראלית שבחזית ההסברה בארה"ב: "99% מהערבים מפחדים מחמאס"

סופיה חליפה שרמקו, שמתגוררת בקליפורניה, פועלת למען הסברה ישראלית ונגד אנטישמיות בקמפוסים: "תוקפים אותי כי קשה להם לראות אישה מוסלמית שאומרת את האמת"

(צילום: Atia Mohammed / Flash90)(צילום: Atia Mohammed / Flash90)
אא

"99% מערביי ישראל מגנים את מה שקרה פה ומפחדים מחמאס בדיוק כמו כולם", כך אומרת סופיה חליפה שרמקו, ערבייה ישראלית, בוגרת סטנפורד המתגוררת בקליפורניה ופועלת למען ההסברה הישראלית ונגד אנטישמיות בארצות הברית.

חליפה היא בתו של חוסיין אלהייב, קצין גששים והאל"ם הבדואי הראשון בצה"ל שנהרג. "מאז 8 באוקטובר כל מה שרואים פה זה קריאות נגד ישראל ובעד אינתיפאדה", היא אומרת בראיון לאתר ynet. "אנחנו ממש מפסידים בקרב על הנרטיב. מה שרואים כאן זה דבר מזעזע: בסטנפורד, בקמפוסים השונים וגם ברחבי ארצות הברית יש קריאות לתקיפת יהודים, להרס מדינת היהודים 'מהנהר ועד הים'. יומיים אחרי הטבח פורסמה כתבה בשער של עיתון אוניברסיטת סטנפורד שלפיה מה שחמאס עשו זו התנגדות לגיטימית, בעוד שישראל מבצעת פשעי מלחמה".

על הטענות שמגיעות מהעולם הערבי נגדה, אומרת חליפה: "בדיוק בגלל זה תוקפים אותי. נורא קשה להם לראות אישה מוסלמית שמדברת, ועוד אומרת את האמת. הייתה תקרית שבה שבעה תומכי חמאס באו להתקיף אותי, אני פשוט הסתכלתי להם בעיניים ואמרתי להם שכולנו יודעים את האמת.

"רציתי להתראיין ולדבר כי מבחינתי אין כאן איזשהו קונפליקט. צריך להגן על המדינה, על ישראל, וצריך להגיד את האמת. ישראל היא המדינה שלי והיא נתנה לי הרבה. בזכותה הגעתי לאן שהגעתי, יש לי תואר ראשון בהנדסת חשמל מאוניברסיטת תל אביב ותואר שני מאוניברסיטת סטנפורד, וזה משהו שלא הייתי יכולה לחלום עליו אם הייתי גדלה בכל מדינה ערבית אחרת.

"המלחמה היא אירוע ארוך טווח, ואנחנו צריכים להשקיע בו גם משאבים וגם חשיבה אסטרטגית. הצד השני מאוד מאורגן, זו מכונה משומנת שעובדת כבר עשרות שנים ואנחנו רואים את זה. הם יודעים להשתמש בכל הכלים שעומדים לרשותם. בארה"ב יש משמעות אדירה לחופש הביטוי, גם אם זה אומר להגן על קריאות לאינתיפאדה מהנהר ועד לים. אנחנו מנסים להסביר שאלה לא קריאות שאמורות להיות מעוגנות בחופש הביטוי, אלה קריאות להסתה ולאלימות, לכן נפגשתי עם ראשי האוניברסיטה כדי להסביר את המשמעות של מהנהר ועד לים.

"מבחינתם נהר וים זה משהו פסטורלי ויפה, זה נשמע להם טוב. אני לא חושבת שאנטישמיות אמורה להיות מסובכת כל כך, זה אמור להיות נורא ברור שזה דבר שצריך לגנות. אנחנו ממשיכים להילחם בחזית הזאת, אני ובוגרים נוספים של האוניברסיטה.

"הבית של דוד שלי ספג כמה טילי נ"ט, וגם הבית של סבתא שלי. למזלי כולם התפנו, וזו גם דוגמה שאני נותנת לאנשים כאן, שצה"ל מפנה גם יישובים ותושבים ערבים לאזורים בטוחים, בעוד שחמאס לא מאפשר לתושבי עזה לעבור דרומה ואפילו מפציץ אותם בעצמו. אני מראה לאנשים שטוענים שמתחולל פה רצח עם איך מדינת ישראל בנתה ממ"דים בכפרים ערביים".

תגיות:חמאסערביי ישראלארה"באנטישמיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה