חדשות בארץ

בכיר בחמאס חוסל בלבנון | גנץ: "מציע לנסראללה לא להפוך את דרום לבנון לצפון עזה"

חליל חארז, סגן מפקד הזרוע הצבאית של חמאס, חוסל סמוך לצור. חיזבאללה שיגר עשרות רקטות ופצצות מרגמה לצפון. בגזרת עזה, צה"ל תקף בנוסיראת ומרחיב את הפעילות באתרים שטרם טוהרו

לחימה ברצועה (צילום: דובר צה"ל)לחימה ברצועה (צילום: דובר צה"ל)
אא

מטח של שמונה טילים שוגר הערב (שלישי) לעבר ערי ויישובי השפלה ולעבר יישובי שורק ושפלת יהודה. טיל אחד פגע פגיעה ישירה בכביש מרכזי בסמוך לאחת הכניסות לראשון לציון, אך מלבד לגרימת נזק לתשתית לא דווח על נפגעים. אותה עת נסעו על הכביש מספר כלי רכב שלא נפגעו. שרידי מיירט נפלו אל תוך חצר של בית בנס ציונה. דווח על נזק מועט.

במקביל מספר רקטות שוגרו מלבנון לעבר הגליל המערבי, חלקן יורטו ואחרות נפלו בשטח פתוח.

התקשורת בלבנון דיווחה אחר הצהריים כי צה"ל חיסל את חליל חארז, סגן מפקד הזרוע הצבאית של חמאס בלבנון. חארז, המכונה "אבו חאלד", חוסל ביחד עם עוד שלושה פעילים בהתקפה אווירית על רכבו דרומית לצור.

חיזבאללה המשיך גם היום לשגר רקטות ופצצות מרגמה לעבר הצפון. על פי גורמים צבאיים, עשרות רקטות שוגרו, בעיקר לעבר אצבע הגליל וקריית שמונה. כוחות צה"ל הגיבו באש ארטילרית, ירי מרגמות וטנקים.

בדרום, נמשכת פעילות כוחות צה"ל בזייתון ובג'באליה והתקיפות הורחבו גם לאזור נוסיראת, שם הושמדו תשתיות תת קרקעיות. על פי דיווח פלסטיני, באחת התקיפות נהרג נכדו הבכור של איסמעיל הנייה, ג'מאל מוחמד הנייה. ארגוני הטרור שיגרו לפנות ערב טילים לעבר אשקלון ומספר יישובים בעוטף. לא דווח על נפגעים.

במסגרת המאמץ להרחבת הלגיטימציה וחשיפת פעילות חמאס בבתי החולים ברצועה, חשף דובר צה"ל אתר ייחודי המרכז את שלל החומרים אשר נחשפו אודות בתי החולים. האתר מרכז מידע מוקדם שפורסם ומידע עדכני שנחשף. האתר יעודכן על פי צורך בממצאים השונים שיתגלו בהמשך הלחימה.

גנץ: "מציע לחיזבאללה לא לסכן את ביירות בשביל טהרן"

יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ, סייר היום ברמת הגולן וקיבל סקירה באוגדה 210. הוא נפגש גם עם ראש המועצה האזורית גולן, חיים רוקח, וראש מועצת קצרין דימי אפרצב. בסיום הסיור אמר השר: "אנחנו נכונים וערוכים לכל הרחבה של הלחימה שתידרש כדי לאפשר לתושבי הצפון לחזור הביתה בבטחה. לבנון וסוריה כמדינות נושאות באחריות לירי משטחן ואנחנו נמשיך לפגוע בכל מקום ובכל אזור שממנו ינסו לפגוע בנו. עשרות אלפי תושבי לבנון ברחו מבתיהם צפונה. אני מציע לנסראללה לא להפוך את דרום לבנון לצפון רצועת עזה. לא לסכן את ביירות בשביל טהרן".

בנוגע לחטופים ציין גנץ כי "אנחנו עושים כל מאמץ כדי להחזיר את החטופים כמה שיותר מהר. לצד זאת, נמשיך להילחם ולעמוד על המשמר, עד שנביא לשינוי המציאות הביטחונית בדרום וייקח כמה זמן שיידרש".

שר הביטחון יואב גלנט ערך דיון היערכות באוגדת עזה עם צמרת הפיקוד הדרומי. לדברי גלנט, "ככל שמעמיקים את הפעולה הזו, אנחנו רואים את האכזריות של החמאס. כל הפירים בנויים מתחת לבתי חולים, כל המנהרות ההתקפיות וההגנתיות נמצאות מתחת לבתי ספר, עם חיבור ביניהם, הם לא בוחלים בשום דבר. המפקדות הראשיות מתחת לבתי חולים, תופעה שלא ראינו. אבל בזכות הפעולה הנחושה מאוד של חיילי צה"ל, אנחנו מביאים צעד אחר צעד להכרעת החמאס ולקירוב המצב של חזרת חטופים לבתיהם".

בהתייחסו לחטופים הוסיף שר הביטחון: "אני חושב שאנחנו כולנו נדרש להכרעות קשות, חשובות בימים הקרובים. עבורי, להביא להחזרת החטופים זאת מטרה עליונה שאעשה כל מאמץ על מנת להגיע אליה".

פעילות עניפה גם ביו"ש

צה"ל ערך הלילה והבוקר שני מבצעים חטיבתיים, בהכוונת שב״כ, במחנה הפליטים בלאטה שבשכם ובכפר בורקא שבבנימין. 26 מבוקשים נעצרו, שבעה מתוכם מארגון הטרור חמאס.

במהלך המבצע בבלאטה כלי הנדסה וכוחות צה״ל פרצו צירים וחסימות, וחשפו מטענים בצידי הכביש שנועדו לפגיעה בחיילים. בנוסף, בתום סריקות נמצאו חלקי נשק ותחמושת, ותוחקרו חשודים. במהלך הפעילות חשודים יידו אבנים והשליכו מטענים לעבר הכוחות, שהגיבו בירי. זוהו פגיעות.

בכפר בורקא נעצרו פעילי חמאס והכוחות החרימו עשרות רכבים בלתי חוקיים וכן איתרו אמצעי לחימה רבים, ביניהם אקדח אוויר, קלע דוד, אלות, דוקרנים, לייזר וסכינים. בנוסף, איתרו הכוחות חומרי הסתה ותעמולה של ארגון הטרור חמאס.

בנוסף נעצרו מבוקשים ונתפסו כלי נשק ואמצעי לחימה בכפר חוסאן, סבח אל חיר ובקבטיה.

תגיות:עזהחיזבאללהמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה