חדשות בעולם

הכחישה את המעשים המזעזעים של חמאס - ופוטרה מהאוניברסיטה

מנהלת באוניברסיטת אלברטה בקנדה חתמה על מכתב שמכחיש חלק מהמקרים המזעזעים במתקפת הפתע של חמאס ותמכה בפלסטינים. האוניברסיטה הודיעה על פיטוריה: "דעותיה אינן מייצגות, אנחנו מתנצלים"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

סערה בקנדה: מנהלת באוניברסיטת אלברטה בצפון המדינה, סמנתה פירסון, חתמה על מכתב תמיכה פרו-פלסטיני, הכחישה חלק ממעשי חמאס ופוטרה מתפקידה.

המנהלת, למרבה הפלא, היא מנהלת מרכז לתקיפה מינית. אותו מרכז שטען כי אין אימות לכך שמחבלי חמאס תקפו נשים במהלך מתקפת הפתע ב-7 באוקטובר ולכן, לאחר סערה ציבורית, הוחלט לפטרה.

במכתב פומבי, שנכתב 3 ימים לאחר הטבח של חמאס, נקראו פוליטיקאים קנדים לתמוך בפלסטין ו"להפסיק את השותפות לרצח העם". בקהילה היהודית בקנדה הביעו זעם מהחתימה על פירסון על המכתב, וכתבו בטוויטר: "האם המרכז לתקיפה מינית לא צריך להאמין לכל הקורבנות, ולא רק ללא יהודים?".

נשיא אוניברסיטת אלברטה, ביל פלנגן, הודיע על פיטוריה באופן מיידי. "אני רוצה להבהיר שדעותיה של העובדת לשעבר אינן מייצגות את אלה של האוניברסיטה, ואנחנו עומדים בתקיפות נגד אפליה ושנאה על רקע דת, גזע, מוצא אתני ומוצא לאומי", כתב בטוויטר. "אנחנו מכירים בנזקים ההיסטורים והמתמשכים של האנטשימיות, ומתחייבים לעשות ככל שביכולתנו כדי לקדם עולם נקי מדעות קדומות ואפליה. אנחנו מתנצלים ומתחייבים לפעול כדי להחזיר את האמון".

כזכור, גם ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו, ביקר בשבוע שעבר בחריפות את ישראל - וקרא לה להפסיק "להרוג נשים, ילדים ותינוקות בעזה". "אני קורא לממשלת ישראל לנהוג באיפוק מרבי", אמר במסיבת עיתונאים שקיים: "העולם צופה, בטלוויזיה, ברשתות החברתיות - אנחנו שומעים עדויות של רופאים, בני משפחה, ניצולים, ילדים שאיבדו את הוריהם".

עם זאת, טרודו הדגיש שחמאס צריך להפסיק להשתמש בפלסטינים כמגן אנושי וקרא לשחרר את כל החטופים הישראלים שנמצאים בשבי. נתניהו, כזכור, לא נשאר חייב. הוא תייג את טרודו בציוץ טוויטר וכתב: "לא ישראל מכוונת לאזרחים - אלא חמאס, שערף ראשים, שרף וטבח אזרחים בזוועות הקשות ביותר שבוצעו ביהודים מאז השואה. בעוד ישראל עושה הכל כדי להרחיק אזרחים מפגיעה, חמאס עושה הכול כדי שיהיו בקו האש".

תגיות:קנדהאוניברסיטה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה