חדשות בארץ

אוגדה 162 השלימה את כיתור ג׳באליה וערוכה להמשך המתקפה - מחבלים חוסלו

צה"ל מנהל קרבות פנים אל פנים בשכונת זייתון ובמקביל תחל הפעולה לטיהור ג'באליה, שם מתבצרים מחבלי חמאס. חיזבאללה ירה טילי נ"ט לעבר מטולה ושיגר כלי טיס אל אצבע הגליל

לוחמים הבוקר בפאתי ג'באליה (צילום: דובר צה"ל)לוחמים הבוקר בפאתי ג'באליה (צילום: דובר צה"ל)
אא

דובר צה"ל מסר היום (שלישי), כי כוחות ארטילריה של 215 וכלי טיס של חיל האוויר פעלו להכנת השטח ללחימה במרחב מחנה הפליטים ג'באליה. הכוחות תקפו מטרות טרור בסיוע מטוסי קרב וכלי טיס מאוישים מרחוק. בין המטרות שנתקפו, שלושה פירים תת-קרקעיים בפאתי ג׳באליה בהם נמצאו מחבלים. על הקרקע, לוחמי חטיבת הנח"ל איתרו והשמידו משגרי רקטות.

בנוסף, כוחות צוות הקרב החטיבתי 551, בשילוב כוחות מיוחדים, פעלו מצפון לג'באליה על מנת לפתוח את הציר לכוחות האוגדה ולסכל יעדי טרור. במהלך הפעילות הלוחמים חיסלו מחבלים בסיוע אווירי, תפסו אמצעי לחימה במספר מוקדים, כולל בבתי מגורים ובחדרי ילדים, והשמידו פירי מנהרות.

כעת, לאחר כיתור מחנה הפליטים, המטרה היא להיכנס לתוכו ולטהר אותו, בדומה לפעולה שמבצע צה"ל בשכונת זייתון, שם הוא מנהל קרבות פנים אל פנים מול "גדוד זייתון", אחד הגדודים העיקריים של החמאס. טיהור ג'באליה וזייתון יאפשר לצה"ל שליטה כמעט מלאה על העיר עזה וסביבתה.

בצפון חידש הבוקר החיזבאללה את הירי לעבר הצפון. שלושה טילי נ"ט שוגרו לעבר במטולה. אחד מהם פגע פגיעה ישירה בבית וגרם לנזק. לא היו נפגעים. בנוסף יורט בשמי אצבע הגליל כלי טיס עוין ששוגר מלבנון. בעקבות הירי צה"ל תוקף בדרום לבנון.

לפני הצהריים תקפו שוב כלי טיס של צה"ל בלבנון ופגעו בשלוש חוליות נ"ט. בנוסף, מטוסי קרב של צה"ל תקפו מספר מטרות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה, ביניהן תשתיות צבאיות ותשתיות להכוונת טרור. מחבלי החיזבאללה ירו לפני פצצת מרגמה לעבר מוצב צה"ל. לא דווח על נפגעים. צה"ל הגיב בירי ארטילרי לעבר מקור הירי.

תגיות:עזהחמאסמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה