חדשות יהדות

סוגרים מעגל: תלמידי הישיבה שנמלטו מהמלחמה - שבו ללמוד

25 תלמידי ישיבת 'תומכי תמימים' באוקראינה שבו ללמוד במבנה הישיבה, אחרי 600 ימים מאז שנמלטו ממנה. ראש הישיבה בטוח: "בקרוב יצטרפו תלמידים נוספים"

(קרדיט: אתר הקהילה היהודית בדנייפר djc)(קרדיט: אתר הקהילה היהודית בדנייפר djc)
אא

יותר מ-600 ימים אחרי שתלמידיה חולצו באישון לילה מאוקראינה בגלל המלחמה שפרצה בה, ישיבת 'תומכי תמימים' בדניפרו שבאוקראינה שבה לפעול כסדרה. אם כי לא כל התלמידים חזרו, ובעוד שבערב המלחמה למדו בה קרוב ל-70 תלמידים, כיום היא מונה 25 תלמידים בלבד. בצוות  הישיבה אופטימיים לגבי הנושא, ובטוחים שהישיבה עתידה לגדול בקרוב בעזרת ה'.

כאמור, לפני כשנה וחצי, בתאריך כ"ז אדר תשפ"ב, חולצו תלמידי הישיבה במבצע מיוחד והורחקו מהחזית, זאת לאחר שנשמעו אזעקות רבות והמצב במדינה הפך להיות מסוכן. אחרי נסיעה ברכבת לילה לאודסה, חצו התלמידים והצוות את הגבול למולדובה, ומשם המשיכו לעיר דיסלדורף שבגרמניה, שם הכינה להם העירייה בסיוע השליח הרב חיים ברכהן אולם לימודים ותנאי פנימייה מלאים.

(קרדיט: אתר הקהילה היהודית בדנייפר djc)(קרדיט: אתר הקהילה היהודית בדנייפר djc)

לדברי ראש הישיבה הרב אלי חפר: "כשהתקבלה ההחלטה לחזור, הנהלת הישיבה חשבה שנהיה רק עם מניין תלמידים, אבל אנחנו  כבר עם 25 תלמידים והמספר עוד יעלה. כל התלמידים שלנו הם בניהם של שלוחי חב"ד באוקראינה שממשיכים לפעול ברחבי המדינה למרות הכל. בשבועות הקרובים יצטרפו אלינו בחורים יהודים נוספים שמתגוררים במדינה".

הישיבה חזרה לאותו מתחם מפואר שבו הייתה קודם לכן, ומכיוון שהמלחמה עדיין נמשכת, בוצעו עבודות מיגון לחלונות מפני הדף ויתווספו קירות וגג בטון בהתאם להנחיות של הרשויות.

 

תגיות:אוקראינהישיבה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה