חדשות בארץ

המצרים והאמריקנים טוענים: שחרור חטופים בקרוב - 50 ביום הראשון, 10 בכל יום הפוגה

המצריים דיווחו ל"וול סטריט ג'ורנל" כי ישראל וחמאס קרובות לעסקה על שחרורם של יותר מ-50 ישראלים, תמורת שחרור נשים ונערים פלסטינים מהכלא הישראלי. הוויכוח בין הצדדים הוא על אורך ימי ההפוגה

מיצג למען החטופים בצפת (צילום: David Cohen/Flash90)מיצג למען החטופים בצפת (צילום: David Cohen/Flash90)
אא

העיתון "וול סטריט ג'ורנל" דיווח היום (שני) אחר הצהריים, תוך שהוא מסתמך על מקורות מצריים וקטארים, כי ישראל וחמאס קרובות לעסקת שחרור חטופים. בישראל לא הגיבו על הידיעה.

על פי הדיווח, העסקה תתבצע ככל הנראה ביממה הקרובה, במסגרתה החמאס ישחרר בשלב ראשון 50 ילדים ואימהותיהם וכן נשים נוספות. ישראל מנגד תשחרר אסירות פלסטיניות, תכריז על הפוגה ובכל יום ללא לחימה החמאס ישחרר 10 חטופים נוספים. כרגע העסקה לא נחתמת בשל אי הסכמה על ימי ההפוגה. החמאס דורש חמישה ימים, ישראל מתנגדת ומסכימה לשלושה ימים, כשבכל יום ישוחררו יותר חטופים. כמו כן, ישראל הודיעה כי לא תשחרר אסירים המשתייכים לחמאס.

מחלוקות נוספת במגעים עוסקות בנוסחה שתאפשר להכניס לעזה מדי יום לפחות 150 משאיות סיוע, כולל הכנסת דלק שמיועד לבתי החולים, וההתנגדות של חמאס לאפשר לישראל להטיס כטב"מים למטרות מעקב בשטח הרצועה.

חברי קבינט המלחמה ייפגשו הערב עם משפחות החטופים. ההערכה היא כי המשפחות יעודכנו בפרטי העסקה המסתמנת. חברי הקבינט שומרים על שתיקה בנושא. השר בני גנץ, שסייר היום בדרום, אמר כי "נילחם עד שהאויב לא ישב בשערינו אלא יושמד בשטחו – בדרום ובצפון. גם אם תהיה הפוגה כדי להחזיר את חטופינו, אנחנו נחזור ונכה באויב בכל העוצמה. נכון לעכשיו, המערכה מתרחבת, מתעצמת ומעמיקה".

שר הרווחה, יעקב מרגי, אמר היום כי משרדו נערך לשחרור חטופים. בריאיון ברדיו 103 אמר השר: "משרד הרווחה נערך כבר לטיפול בחטופים שיחזרו, הכנו משנה סדורה, גורמי המקצוע עברו הדרכות ייעודיות. לכל חטוף ולכל ילד יוצמד עו״ס שילווה אותם צמוד".

תגיות:חטופיםחמאסמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה