חדשות בעולם

הנשיא הנבחר בארגנטינה: "ישראל היא בת ברית טבעית"

איש הימין חאבייר מיליי, שהצהיר שבכוונתו להעביר את השגרירות בישראל לירושלים, נבחר לכהונת נשיא ארגנטינה. לפני מספר ימים תועד מניף דגל ישראל באירוע הזדהות של הקהילה היהודית

מיליי, בכנס תמיכה בישראל (צילום: לפי סעיף 27א)מיליי, בכנס תמיכה בישראל (צילום: לפי סעיף 27א)
אא

חאבייר מיליי, בן 53, נבחר לכהן כנשיאה הבא של ארגנטינה. היום (שני) פורסמו במדינה התוצאות הסופיות ומיליי זכה ב-56 אחוזים מקולות המצביעים. הנשיא הנבחר, כלכלן בהכשרתו ותומך ישראל, הקים מפלגה חדשה רק לפני שנתיים, והצליח לנצח את ממשלת השמאל, שחלק מחבריה, כולל סגן הנשיאה היוצאת, נחשבים פרו איראנים.

הבשורה החשובה מבחינת ישראל היא החלק בנאום שנשא הבוקר בו הבטיח: "ישראל וארה"ב הן בעלות הברית הטבעיות שלי. במלחמה מול חמאס ישראל צריכה אותנו ואהיה שם עבורה ולא אומר לה לא".

מיליי, נוצרי המשתייך לזרם המאמין בתורה, נחשב מקורב מאוד לרבים בקהילה היהודית, כולל הדתית והחרדית. הוא מקיים מזה שנים קשר קבוע עם רבנים, ואף הצהיר בעבר כי לו יכול, היה מתגייר. החוקה בארגנטינה, יש לציין, אינה מתירה לאזרח שאינו נוצרי לכהן כנשיא.

מיליי, איש ימין, שכונה בארגנטינה "דונלנד טראמפ הבא", נבחר בסיבוב השני, וגבר על מועמד השמאל, שר האוצר היוצא, סרחיו מאסה. מצביעי שתי מפלגות אופוזיציה, שמועמדיהן לא עלו לסיבוב השני, תמכו במיליי, שהצהיר כי ישתף עימם פעולה בהרכבת ממשלתו החדשה, שתושבע בעשירי בדצמבר.

בנאום הניצחון הבטיח מיליי בין היתר קיצוץ במספר משרדי הממשלה ושינויים נרחבים, שיביאו, כך הוא מקווה, יציבות כלכלית למדינה הנמצאת באינפלציה קשה. מתנגדיו טוענים כי הוא בעל השקפות עולם ימניות קיצוניות ושמרניות מידיי, אולם הוא עצמו הדף טענות אלו. "אני לא פאשיסט. אני פשוט לא אנהל קשרים דיפלומטיים עם מדינות קומוניסטיות או כאלו שפוגעות בעולם החופשי" – הצהיר.

תגיות:חאבייר מילייבחירות בארגנטינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה