מעניין

מסעיר את הרשת: הקיבוצניקית שניצלה מהטבח בזכות ר' שמעון בר יוחאי

האישה המדהימה הזו, תושבת בארי, הייתה עדה לכל הזוועות שנעשו בקיבוץ שלה. הדרך שבה ניצלה - בתוך ארון שבו הייתה עם ספר הזוהר במשך 12 שעות, מרגשת ומסעירה את הרשת

אא

האישה המדהימה הזו, תושבת קיבוץ בארי, ניצלה באורח ניסי ממש לאחר שהייתה סגורה בארון בביתה, בזמן שהמחבלים ימ"ש יורים לכל עבר, מבעירים בתים על יושביהם וזורעים מוות והרס בכל מקום אליו הם מגיעים. 

בסרטון מרגש במיוחד סיפרה האישה היקרה את נס הצלתה בזכות ר' שמעון בר יוחאי והזוהר הקדוש, שעמו הסתתרה בתוך ארון בחדר השינה שלה - ושהתה בו 12 (!) שעות. "ביום שבת הקדושה שהייתה, התחילו הפגזות ולא רציתי להיכנס לממ"ד כי ראיתי שאנשים נשרפים וקוראים לעזרה ולא יכולים לצאת משם", סיפרה בסרטון. "התלבטתי עם עצמי, כלומר עם בורא עולם - מה אני עושה. 

"רצתי מהר לסלון כאן, היה לי ספר הזוהר בפרשת פנחס, ונכנסתי לארון כאן", בסרטון היא נראית בתוך שהיא צועדת מהסלון לארון החדר המדובר - ארון פשוט מעץ עם שתי דלתות. "נכנסתי לארון כאן, עם כל הבגדים שהיו תלויים כאן, סגרתי את הדלת והתחלתי לפתוח את ספר הזוהר. הסתכלתי על הספר ודיברתי עם ר' שמעון כל ה-12 שעות, ומתוך האותיות יצאו 'אורות'. הרגשתי כאילו שהאור המקיף הזה כיסה אותי".

בנקודה מסוימת המחבלים ימ"ש מפוצצים את דלת ביתה, בזמן שהיא בארון. "בזמן הזה, הם מפוצצים ואני לא מפחדת. לא קורה לי כלום. אני כאילו במקום אחר. הם בעולם שלהם, ואני בעולם שלי. שכבתי כאן עם הספר, דיברתי עם בורא עולם ואמרתי לו גם: 'אם אתה רוצה לקחת אותי, תיקח אותי בורא עולם'. אבל עכשיו בזכות ר' שמעון הצדיק, תעזור לי, כדי להתחבר אליך יותר".

בשלב זה מספרת האישה היקרה הזו כי המחבלים שהו אצלה 'שתי דקות', ויצאו. "אני כותבת לשכנה שלי מולי, שהבית שלה לגמרי הרוס, אני אומרת לה 'זהבה, תקשיבי, הם יצאו ממני. הם נכנסו שתי דקות, יצאו. היא אומרת לי 'הם בדיוק דופקים אצלי בדלת'. אותה ואת כל השכנים שלי לקחו אותם לבית האחרון, ושם ירו בהם. רצחו את כולם. זה פשוט נורא, אבל זה מה שהיה.

"הבית שלי נשאר עומד, היחידי מכל השכונה - וזה לא בזכותי, זה בזכות האמונה הפנימית, וראיתי את רבי שמעון בר יוחאי שעוזר לי. את האותיות שיצאו מתוך האור. זה היה מדהים. אחר כך הם עוד פעם באו, פוצצו לי את החלון כאן עם רימונים - שום דבר לא נגע בארון. ואני לא יודעת מה קורה לאחרים, אבל אני לא פוחדת לא כלום. אחרי 12 שעות החיילים הגיעו ולקחו אותנו", היא מסכמת. 

הארון שבו הסתתרה:

הבית ההרוס של חברתה שנרצחה הי"ד, שאותו ניתן לראות מחדר חדרה שאליו נזרק רימון: 

תגיות:רשתמסעיר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה