חדשות בארץ

סיכום כותרות סוף השבוע: צה"ל תוקף בעוצמה ברצועה; סיוע הומניטרי הוכנס לבית החולים שיפא

הקבינט הביטחוני ידון הערב במשא ומתן לשחרור חטופים, והרחבת התקיפה לדרום הרצועה. חוסל המחבל שרצח בתחילת החודש את אלחנן קליין הי"ד, בפיגוע ליד הכפר בית ליד. ישראל אפשרה הכנסת דלק לדרום הרצועה

אא

הלחימה ברצועת עזה: צה"ל תקף בעוצמה במהלך כל סוף השבוע בצפון ומרכז הרצועה, והשמיד תשתיות של ארגוני הטרור חמאס וג'יהאד איסלאמי. עשרות מחבלים חוסלו. מנהרות, ציוד לחימה ומשגרי טילים אותרו בעיר עזה ובסביבתה, כולל בחצר בית ספר בעיר. מטח שוגר בשישי בערב לעבר ערי גוש דן והשפלה, כוח צה"ל זיהה את מקור השיגור וחיל האוויר השמיד את המשגר ואת החולייה שירתה. מטח נוסף שוגר הערב לעבר ערי השפלה. לא דווח על נפגעים.

6 חייל צה"ל נהרגו בלחימה בעזה: רס״ר (מיל׳) דוד (דודי) דגמי, בן 43, ראשון לציון, פרמדיק בחטיבה הדרומית באוגדת עזה, נפל ב-07/11.

סמ״ר שלמה גורטובניק, בן 21, ממודיעין-מכבים-רעות, חובש קרבי בגדוד 46, חטיבה 401 (׳עוצבת עקבות הברזל׳).

סרן עדן פרוביזור, בן 21, מאלפי מנשה, מפקד מחלקה בגדוד 52, חטיבה 401 (׳עוצבת עקבות הברזל׳).

סמ״ר עדי מאלכ חרב, בן 19, מבית ג׳אן, לוחם בסיירת נח״ל, חטיבת הנח"ל.

סמ״ר שחר פרידמן, בן 21, מירושלים, לוחם בגדוד 101, חטיבת הצנחנים.

רס״ן ג׳מאל עבאס (Jamal Abbas), בן 23, מפקיעין, מפקד פלוגה בגדוד 101, חטיבת הצנחנים.

חיזבאללה הגביר את הירי לעבר יישובי הצפון ומוצבי צה"ל: צה"ל תקף לכל אורך סוף השבוע בדרום לבנון. חוסלו מחבלים ונפגעו תשתיות של ארגון הטרור בלבנון. התקיפות בוצעו בתגובה לירי הרקטות, פצצות המרגמה וטילי הנ"ט ששיגר החיזבאללה, בשישי ובשבת, לעבר יישובי הצפון ומוצבי צה"ל. מירי נ"ט לעבר מנרה נפצעו ארבעה ישראלים, אחד מהם בינוני והיתר קל. שניים מהנפגעים הם חברי כיתת הכוננות. מטח של 25 פצצות מרגמה שוגר לעבר אזור סאסא ושתולה. כולן נפלו בשטחים פתוחים. כמו כן שוגרו טילים לעבר קריית שמונה, החרמון, ויישובים נוספים. חיל האוויר יירט טיל ששוגר לעבר אזור צפת.

בניגוד לטענות התקשורת הזרה על איום לפגוע בבית החולים שיפא, צה"ל הכניס אליו סיוע הומניטרי: התקשורת בצרפת, ובמדינות מערביות נוספות, דיווחה כי צה"ל הודיע בשבת להנהלת בית החולים שיפא כי עליה לפנות את בית החולים בתוך שעה, אחרת ייפגעו אזרחים וצוותים רפואיים. צה"ל הכחיש את הידיעה, ופרסם תיעוד של הכנסת יותר משתי טונות מזון, מים וציוד רפואי לתוך בית החולים. כמו כן התאפשר פינוי מאובטח של מאות חולים ואזרחים ששהו במתחם, וביקשו לרדת אל דרום הרצועה.

חוסל המחבל שרצח את אלחנן קליין הי"ד בפיגוע ליד כפר בית ליד: צה"ל, בהכוונת השב"כ, חיסל היום לפנות בוקר חמישה מחבלים במחנה בלטאה שבשכם. על פי המידע, הם היו בדרכם להוציא אל הפועל פיגוע. בין המחוסלים המחבל שרצח את אלחנן קליין הי"ד בצומת הכפר בית ליד, בתחילת החודש. כן חוסל מפקד גדודי אל אקצא בשכם.

הביטוח הלאומי עדכן ש-340 אזרחים נרצחו במסיבת היער ברעים: לאחר ניתוח הנתונים שנאספו, הודיע בשישי הביטוח הלאומי כי במסיבה שנערכה בשביעי באוקטובר בסמוך לרעים, מספר הנרצחים בטבח הוא 340 אזרחים ועשרה שוטרים ואנשי כוחות הביטחון.

הממשלה מתנגדת להצעת החמאס לשחרור חטופים: נציגי ממשלת ישראל הודיעו למתווכים הקטארים שישראל מתנגדת להצעת החמאס, לפיה ישחרר ארגון הטרור 50 חטופים, במספר פעימות ולפי החלטתו. ישראל דורשת שחרור כל הילדים, כולל האימהות, וכל הנשים שנחטפו. זאת בשלב ראשון ובפעימה אחת. חמאס פרסם סרטון של אחד החטופים והודיע כי הוא נפטר מהתקף לב. בישראל בודקים את המידע.

ישראל אפשרה הכנסת דלק לדרום הרצועה. מספר שרים התנגדו: בשישי ובשבת אפשר הקבינט המצומצם להכניס לדרום הרצועה שש משאיות הנושאות דלק. הדלק הועבר, לבקשת האמריקנים ומדינות נוספות, לנציגים של האו"ם בעזה. זאת לצורך הפעלת משאבות מים וביוב בדרום הרצועה. מספר שרים, בהם ישראל כ"ץ, מירי רגב, בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר התנגדו, וביקשו לכנס היום את הקבינט הרחב. חברי קבינט המלחמה הסבירו כי האישור ניתן מאחר שהוא משרת גם את האינטרס הישראלי.

תגיות:עזהחמאסחיזבאללהחדשות סוף השבועמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה