ונשמרתם

אזעקה על אם הדרך: מה עושים אם תופסת אתכם אזעקה בזמן נסיעה?

כולנו יודעים שצריך להיכנס למרחב מוגן בזמן אזעקה. אבל מה עושים אם האזעקה תפסה אתכם בתוך רכב או אוטובוס? ריכזנו עבורכם את ההנחיות

צילום: shutterstockצילום: shutterstock
אא

בימי המלחמה הראשונים, רובנו העדפנו להישאר בבית כמה שיותר. אבל ככל שעוברים הימים, כולנו מבינים שאי אפשר, וגם לא כדאי, לעצור את החיים. אז אנחנו קמים ויוצאים – לעבודה, ללימודים, לסידורים ולקניות, להתנדבויות ולשאר פעילויות.

אבל מה עושים אם תופסת אתכם אזעקה כשאתם מחוץ לבית – ובמיוחד במהלך נסיעה? ריכזנו עבורכם את הנחיות פיקוד העורף בדיוק למצבים כאלה.

ההנחיה הכללית של פיקוד העורף לאזעקה בזמן נסיעה ברכב היא תמיד לעצור בצד ולהיכנס למרחב המוגן הקרוב ביותר. אם אין מרחב מוגן קרוב, יש להתרחק מכלי הרכב ככל שאפשר, ולשכב על הרצפה, תוך הגנה על הראש עם הידיים.

אם אתם נמצאים באוטובוס, ברכבת או ברכבת הקלה – אם הנהג יכול לעצור בצד הדרך, עליו לעשות זאת, ועל הנוסעים לרדת מהאוטובוס, לשכב על הרצפה ולהגן על הראש בעזרת הידיים. אם אין אפשרות לעצור, על הנוסעים להתכופף אל מתחת לקו החלונות של האוטובוס או הרכבת, וגם כאן – להגן על הראש באמצעות הידיים.

אם אתם נמצאים בתחנת דלק – ההנחיה היא להתרחק מתחנת הדלק ככל שאפשר, ואז לשכב על הרצפה ולהגן על הראש עם הידיים.

אם אתם נמצאים בנהיגה – כאמור, אם אתם בכביש עירוני, יש לעצור בצד, לצאת מהרכב ולהתרחק ממנו, ולשכב על הרצפה. אך אם אתם נמצאים בכביש בין עירוני, ואי אפשר לצאת מהרכב מעבר למעקה הבטיחות, יש לעצור בצד, להישאר בתוך הרכב ולהתכופף מתחת לקו החלונות שלו. כמובן, תמיד יש להגן על הראש באמצעות הידיים.

אם אתם נמצאים ברחוב או בחניון פתוח – יש למהר למרחב מוגן קרוב. אם אין כזה, יש להתרחק מכלי הרכב עד כמה שאפשר, ולשכב על הרצפה תוך הגנה על הראש.

אם אתם נמצאים בחניון תת קרקעי – ניתן להישאר בחניון, שכן הוא מוגן יחסית לאזורים אחרים. עם זאת, יש להתרחק מכלי הרכב שבחניון ככל האפשר, ולהיצמד לקיר פנימי.

שנדע רק שקט ושלווה.

תגיות:אזעקההנחיותחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה