חדשות יהדות

אברהם פריד על האנטישמיות בארה"ב: "רואים את השנאה"

הזמר אברהם פריד, שמתגורר בארה"ב, מספר על השנאה והאנטישמיות הגואה שם, ומתייחס אף לריקוד ש"הקב"ה חייב לנו"

אא

הזמר החרדי אברהם פריד, שמתגורר בשכונת קראון הייטס שבברוקלין, ארה"ב, התייחס לגל האנטישמיות הגואה בארה"ב והביע דאגה על אוזלת היד של יהודים ברחבי העולם מול גילויי השנאה. הזמר, שהגיע ארצה לאחר הטבח המחריד ביישובי העוטף כדי לחזק את רוחם של התושבים שהתפנו, אמר בראיון לרשת 'כאן מורשת' כי הוא "לא זוכר כזה גל של אנטישמיות ודאגה. יש אפילו קצת פחד. רואים את השנאה ומרגישים אותה. ידענו שזה קיים אבל עכשיו השנאה גלויה – ואני מקווה שהממשלה כאן חושבת היטב מה לעשות. חייבים לחוקק חוקים חדשים נגד פגיעה ביהודים".

עוד הוסיף ואמר כי הוא "מקווה שהממשל האמריקני יפתח את העיניים לפני שיהיה מאוחר והמצב יצא מכלל שליטה”.

בין השאר דיבר הזמר על המוזיקה ואמר כי 40 שנה לא הרגיש כזו זכות עם המתנה של השירה שקיבל. "זו הייתה זכות נפלאה להיות בצוותא עם אנשים שראו דברים שהלוואי שאף אחד לא יראה בחיים שלו", אמר. "הם היו שבורים, והאווירה הייתה מאוד קשה. לא ידעתי אפילו מה אפשר לומר או לשיר במצב כזה, אבל כוח השירה פשוט הקל על לבם השבור, וחיזק אותו. זו מתנה שמימית שנותנת כוח קצת להתעלות מעל המצב הנוכחי, להגיע ולשאוף למשהו יותר רוחני".

בסופו של דבר, הם שרו ורקדו ביחד ויצאו קצת מהכאב והצער. "שרנו שירים מחזקים, שירי תפילה. והעיקר, ביקשתי מהבורא שיעשה טוב לעם ישראל ויאמר לצרותינו די. אנחנו מעדיפים שניסים יאחדו אותנו, ולא צרות. עברנו מספיק טרגדיות. באותו בוקר הגענו לבית כנסת עם לבוש שבת וחג – מוכנים לרקוד עם הבורא והתורה, ופתאום השתנו התוכניות ויום השמחה הפך ליום שחור. לכן אנחנו מבקשים מהקב"ה, אתה חייב לנו את הריקוד. אנחנו רוצים לרקוד את הריקוד הזה יחד עם המשיח. לא רוצים עוד לרקוד בלב שבור, אלא ריקוד של שמחה, ושלא נפסיק לרקוד אחר כך - לעולם", ריגש. 

תגיות:אברהם פרידארה"באנטישמיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה