חדשות בעולם

סימן חיים מעיראק: פורסם סרטון של הישראלית שנחטפה

המיליציות הפרו-איראניות פרסמו קטע ובו החוקרת אליזבט צורקוב, שנחטפה לפני 7 חודשים, מדברת בעברית. בסרטון היא מזכירה את המלחמה בעזה, ולכן נראה כי הוא צולם ממש לאחרונה. בטקסט שהוכתב לה אמרה על החטופים: "אם אתם רוצים שהם יהיו בחיים המלחמה חייבת להיפסק"

בעיגול: אליזבט צורקוב (צילומים: shutterstock, Atia Mohammed / Flash90)בעיגול: אליזבט צורקוב (צילומים: shutterstock, Atia Mohammed / Flash90)
אא

המיליציות הפרו-איראניות שיחררו הלילה (בין שני לשלישי) סרטון של החוקרת הישראלית, אליזבט צורקוב, שנחטפה לפני יותר משבעה חודשים בעיראק.

בסרטון היא מדברת בעברית, אך מקריאה טקסט מוכתב. היא מזכירה את המלחמה בעזה, כך שסביר שצולם ממש לאחרונה.

"שמי אליזבת צורקוב, אני אזרחית ישראלית. גילי עוד מעט יהיה 37", אמרה צורקוב. "לפני שעזבתי את ישראל גרתי בתל אביב בשכונת גן החשמל. עברתי לארצות הברית, ובשנים שגרתי שם עבדתי לטובת המוסד וה-CIA. בתחילת עבודתי עבדתי בסוריה, בבניית הקשר בין ישראל וכוחות סוריה הדמוקרטית בצפון-מזרח המדינה בשנת 2019 בשליחות מהמוסד וה-CIA. לאחר מכן התחלתי לעבוד בעיראק. עבדתי על נושא הנורמליזציה, קידום נורמליזציה בקרב האופוזיציה הליברלית בעיראק.

"המשימה המרכזית שעבדתי עליה בתקופה האחרונה היא יצירת מתח ובעתיד לחימה בתוך עיראק. אני עוקבת אחרי החדשות שמגיעות מעזה ומעשי הטבח שמתרחשים בעזה באופן יומיומי, הרג נשים, ילדים וזקנים, והפצצת בתי חולים. ההתנהגות הזו תגרום לשנאה יוקדת לנצח בינינו לבין העם הפלשתיני והאנשים שחיים בעזה. בגלל זה לא נוכל לחיות בשכנות ובשלום עם עזה. זו התנהגות מטופשת מצד ממשלת נתניהו שתוביל לאבדון ולהמשך לחימה שוב ושוב.

"אני קוראת למשפחות השבויים שנמצאים בעזה לעשות כל שביכולם על מנת שתיפסק המלחמה הזו והבנות והבנים שלהם יהיו בחיים כשתסיים המלחמה הזו. אם אתם רוצים שהבנים והבנות שלכם יוותרו בחיים, המלחמה חייבת להיפסק".

לסיום הוסיפה כי לא מתנהלים מגעים לשחרורה. "ממה שאומרים לי אין שום תנועה לשחרורי. זה משהו שחשוב שהעם בישראל ידע, זוהי הממשלה הישראלית. אני במצב לא פשוט כבר תקופה ממושכת, מעל ל-7 חודשים. אני קוראת למשפחה שלי, לאמא ולאבא, רינה וארקדי, אמה אביטל ודוד, חברי, שיפעלו למען שחרורי כמה שיותר מהר כדי שאחזור אליכם".

תגיות:חטופיםעיראק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה