חדשות בארץ

חוסלו ברצועה: אחראי מערך הנ"ט בחטיבת חאן יונס, וראש המודיעין הצבאי לשעבר בחמאס

יעקוב עאשור, אחראי מערך הנ"ט בחטיבת חאן יונס, ומחמד חמיס דבאבש, חבר הלשכה המדינית ובעבר ראש המודיעין הצבאי, חוסלו על ידי מסוקי קרב. גדודי חמאס נפגעו קשות. מטח לעבר המרכז. חילופי אש הערב בסמוך לבית החולים שיפא

פעילות צה"ל בעזה (צילום: דובר צה"ל)פעילות צה"ל בעזה (צילום: דובר צה"ל)
אא

צה"ל מסר הערב (שני) כי במהלך היממה האחרונה חוסלו בעזה, באמצעות מסוקי קרב ובהכוונת שב״כ, שני בכירים בחמאס. המדובר ביעקוב עאשור, אחראי מערך הנ"ט בחטיבת חאן יונס, ומחמד חמיס דבאבש, חבר הלשכה המדינית.

עאשור היה מפקד גדוד במערך ולאחר מכן ראש מערך הנ"ט בחטיבת חאן יונס. במסגרת תפקידו לקח חלק בהובלת והכוונת מתווים התקפיים נגד כוחות צה״ל. דבאבש, שהוגדר בשב"כ כמחבל חמאס בכיר וותיק, שימש בין היתר כראש המודיעין הצבאי של החמאס. בשנתיים האחרונות שימש דבאבש כמזכירו של אחראי תיק היחסים הלאומיים בלשכה המדינית, ושימש כנציג חמאס בכינוס הפלגים הלאומיים והאסלאמיים ברצועת עזה. היה מעורב בהכוונת הפיגוע ביישוב עצמונה במרץ 2002, בהם נרצחו חמישה ישראלים. פיגוע שהובל על ידי מחמד סינואר, וואאל נאצר ותייסיר מבאשר.

כמו כן חוסלו ביממה החולפת: תחסין מסלם, מפקד פלוגת הסיוע הקרבי אשר היה אחראי על הכוחות המיוחדים בבית לאהיא. ג׳האד עזאם, קצין חקירות של המודיעין הצבאי של חמאס בזיתון, ומניר חרב, ראש מערך ההסברה בחטיבת רפיח.

תקיפות צה"ל ברצועה (קרדיט: דובר צה"ל)

לאחר הפוגה בת כמה שעות בצהריים, צה"ל חידש את התקיפות ברצועה והרחיב אותה גם לאזורים בדרומה. הערב, על פי דווחים פלסטינים, מתנהלים חילופי אש עזים בסביבת ביה"ח שיפא. בערב שיגר החאמס מטח של כ-15 טילים לעבר המרכז, השפלה ואשקלון. מרביתם יורטו וחלקם נפלו בשטחים פתוחים. טיל אחד נפל ברחוב ביישוב בעוטף, גרם נזק למספר כלי רכב אך לא דווח על נפגעים.

דובר צה"ל מסר כי הלוחמים הפועלים בעזה ממשיכים לסכל ולפגוע בגדודי חמאס. "הארגון ספג עד כה פגיעה משמעותית בשדרת הפיקוד, בפיקוד הזוטר, באמצעי לחימה ובאמצעי המודיעין שלו. ארגון הטרור מנה ערב הלחימה כ-30,000 מחבלים בשטח רצועת עזה, המחולקים ל-5 חטיבות מרחביות, 24 גדודים ולכ-140 פלוגות. בכל חטיבה מיומנויות צבאיות הכוללות נ״ט, צליפה והנדסה, ובנוסף פועלים מערך אווירי, ימי ותמ״ס. כמו כן, בגזרת כל גדוד מספר מעוזים ומוצבים צבאיים אשר משמשים את מחבלי הארגון. עד כה מיקד צה״ל את לחימת כוחותיו הקרקעיים בצפון רצועת עזה. במסגרת זאת לוחמים כוחות היבשה של צה״ל במרחבים של מספר גדודים של ארגון הטרור. הגדודים סופגים פגיעה משמעותית בכשירותם המבצעית ולמעשה המסגרות הצבאיות של חמאס בצפון הרצועה חדלו מלפעול כמסגרות מאורגנות".

(קרדיט: דובר צה"ל)

גורמים צבאיים הוסיפו כי שני גדודים שכשירותם נפגעה באופן משמעותי הם גדוד 'שאטי' וגדוד 'דארג' תפאח'. גדוד 'שאטי' בחטיבת העיר עזה, שמחבליו פעלו לביצוע הטבח הרצחני ב-7.10, נפגע בצורה קשה. במגוון פעילויות של לוחמי צה"ל נפגעו באופן משמעותי תשתיות התת קרקע, חוסלו מפקדים בדרג סמג"ד ומ"פים וכ-200 מחבלים. כוחות לוחמים של צה״ל השתלטו על מעוזים מרכזים בגזרת הגדוד. באחריות הגדוד קיימות מפקדות מרכזיות, ביניהן בית החולים שיפא אשר משמש כמפקדה לפעילות חמאס בשטח רצועת עזה.

גדוד 'דראג' תפאח' הנמצא באחריות חטיבת העיר עזה של החמאס, נפגע משמעותית גם הוא במהלך הלחימה. כלל הדרג הפיקודי - מג"ד, סמג"ד ומ"פים - חוסל, ואיתם גם כ-260 מחבלים נוספים, דבר שהביא לפגיעה משמעותית ביכולותיו, וכן השתלטו על מעוזי ומוצבי הגדוד.

בגזרת הצפון, מטוסי קרב של צה"ל תקפו תשתיות טרור ואתרים צבאיים של חיזבאללה בלבנון בתגובה לירי לעבר ישראל ביממה האחרונה. בין היתר הותקפו מתחמים שבהם אוחסנו אמצעי לחימה ומפקדה מבצעית בשימוש הארגון. חיזבאללה הודיע על 74 פעילים בארגון שנהרגו מתחילת המלחמה.

תגיות:עזהצה"למלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה