חדשות בעולם

רימון יד בלב הפארק: חשד לניסיון פיגוע נגד יהודים בברוקלין

משטרת ניו יורק גילתה רימון יד במקור מים בלב הפארק בסמוך לאזור המגורים של הקהילות היהודיות. יותר מ-100 אלף איש בעצרת ענק נגד האנטישמיות בפריז

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

בבוקר שבת (שעון ניו יורק) הוזעקו שוטרים וחבלנים ממשטרת ניו יורק לאזור פארק הנצחת השואה. הסיבה: לפי דיווחים של אזרחים, אותר רימון יד במקור מים הממוקם בלב הפארק. שאנשי מקצוע בחנו את האמל"ח, קבעו כי הוא אינו נפיץ ועל כן לא מהווה סכנה לציבור.

פארק ההנצחה הציבורי לשואה נמצא בברוקלין, שם נמצאים יהודים רבים. הוא ממוקם על קו החוף של האוקיינוס האטלנטי. לפי הניו יורק פוסט, הרימון הושלך למקום במועד לא ידוע וכעת נבדק מי הניח אותו ומה הייתה המטרה. מאוחר יותר התברר כי אדם שסרק את המפרץ בגלאי מתכות הבחין ברימון והזעיק שוטרים. "חוליית החבלנים הבחינה בכך שהרימון אינרטי", נמסר ממשטרת ניו יורק.

הפארק ממוקם סמוך למיקום קהילות יהודיות שאוכלסו שם לאחר מלחמת העולם השנייה. רבים מהם מהגרים או ניצולי השואה. האנדרטה לזכר השואה נחנכה בשנת 1997.

בהמשך היום התקבל דיווח על חפץ חשוד בבית כנסת בעיר. שוטרים ביצעו סריקות במקום, אך לא מצאו ממצאים חריגים. הפארק להנצחת השואה מהווה מזה שנים מוקד לפעולות אנטישמיות. ב-2012 הושחת בכתובות גרפיטי על האנדרטה וב-2019 בוצעה פעולה דומה.

בנושא אחר: באירופה נערכות מחאות אנטישמיות בימים האחרונים ולכן יותר מאה אלף בני אדם השתתפו אמש (ראשון) בעצרת ענק נגד האנטישמיות בפריז. בין המשתתפים נמנו ראשת הממשלה אליזבת בורן, הנשיאים לשעבר ניקולא סרקוזי ופרנסואה הולנד ואישים בכירים נוספים.

נשיא צרפת, עמנואל מקרון, לא הגיע לצעדה, אך הביע את תמיכתו ומסר: "ההתעוררות משולחת הרסן של האנטישמיות במדינה". נשיאת האסיפה הלאומית, יעל ברון־פיבה, מסרה: "אנטישמיות היא ההפך הגמור מערכי הרפובליקה, וצו השעה הוא להיאבק בה".

תגיות:רימוןארה"באנטישמיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה