חדשות בארץ

תומכת באימהות שפונו לבתי מלון: היוזמה היפה של האם השכולה

ליבת מלכה איבדה את בנה מתן שנפל בהיתקלות עם מחבלים בכיסופים. למרות הכאב והאבל, היא נוסעת לחזק אימהות שפונו לבתי מלון כ"אמא של מתן", ומעניקה להן כוח להתמודד עם המצב

אא

ליבת מלכה איבדה את בנה הבכור מתן הי"ד, שנפל בהיתקלות עם מחבלים בכיסופים - אך למרות האבל והעצבות, היא מצאה את עצמה יוזמת ערב נשים במלון שבו היא שוהה, כדי לאחד בין כל הנשים ולתת קצת כוח בתקופה הלא קלה הזו. 

ממה ששמעה, בנה וחבריו הצליחו להציל עשרות אזרחים לפני ש"מתן קיבל כדור בבטן, ונהרג. עוד ארבעה חברים שלו נהרגו שם. הם הצילו את תושבי כיסופים כי הם מנעו מהמחבלים להיכנס לבתים. אתה לא מאמין שזה הגיע אליך הביתה. אני עוד לא מעכלת שזה קרה".

משפחת מלכה, שמתגוררת על הגבול בקיבוץ גשר הזיו, ישבה שבעה על מתן ז"ל אצל אחיה של ליבת שמתגורר בעכו, ולאחר מכן נסעה למלון בזכרון יעקב. 

"החלטנו לא לחזור לגשר הזיו כי זה ממש קרוב לגבול, ולא רציתי גם את הלחץ הזה של חדירות על הראש". בעלה יוסי מוסיף ואומר כי "רוב התושבים עזבו. זה כמו מחנה צבאי פתוח, ולא נעים להיות שם אז משרד הביטחון סידרו לנו להגיע למלון בזכרון יעקב".

ליבת, שלומדת לימודי NLP ובדרך לקבלת תעודת מאסטר, פנתה ביוזמתה אל מנהלת המלון וביקשה לעשות ערב נשים. "רציתי שיהיה לאימהות זמן איכות, והיא זרמה איתי. זו הייתה הצלחה מדהימה. הצעתי לשבת בלובי, להכיר אחת את השנייה, קצת לדבר, כי אנחנו הולכים להיות פה תקופה ארוכה. יש לי את הכלים לקרב בין אנשים, אז סיפרתי קצת על מתן ודיברנו, והיה ערב עוצמתי. זה עשה גלים, אז אני עכשיו מגיעה לכל מיני בתי מלון של מפונים כ'אמא של מתן', ומעבירה ערבים כאלה", היא אומרת בראיון ל'ווינט'. "אני שם בשביל האמהות, וכל אחת יכולה לבוא ולפרוק. אחת מוציאה כעס, אחת כאב, אחת הומור ואנחנו שם אחת בשביל השנייה. נשים כותבות לי שהיו שבר כלי וקיבלו כוחות להרים את הראש. אנחנו מתחבקות ומתקרבות, וזה ממלא אותי ומנחם".

עוד היא מוסיפה ומספרת כי בשבעה של מתן, אנשים אמרו לה שאין להם מילים לנחם אותם, אך היום היא יודעת מהי הדרך הנכונה לנחם כשאין מילים. "היום אני יודעת להגיד: תביאו חיבוקים. את המילים תשאירו לזמנים אחרים", היא מסכמת. 

תגיות:יוזמהמלוןחיילמרגש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה