חדשות בארץ

לראשונה: יירוט מבצעי מוצלח למיירט 'חץ 3'

מיירט 'חץ 3' יירט בהצלחה במרחב ים סוף מטרה שנורתה לעבר ישראל. בשבוע שעבר נעשה שימוש מבצעי ראשון במיירט 'חץ 2'

’חץ 3’, ארכיון (צילום: דוברות משרד הביטחון)’חץ 3’, ארכיון (צילום: דוברות משרד הביטחון)
אא

לוחמי ההגנה האווירית של חיל האוויר שיגרו הערב (חמישי) לראשונה את מיירט 'חץ 3', שיירט בהצלחה במרחב ים סוף מטרה שנורתה לעבר ישראל. היירוט בוצע הרחק משטח ישראל.

זהו היירוט המבצעי הראשון באמצעות מיירט 'חץ 3', שנכנס לשירות מבצעי בשנת 2017. הוא מצטרף ליירוט המבצעי הראשון של מיירט 'חץ 2' בשבוע שעבר.

מערכת 'חץ 3', שמפותחת ומיוצרת במשותף על ידי מנהלת 'חומה' במינהל למחקר ולפיתוח אמצעי לחימה (מפא"ת) והסוכנות האמריקנית להגנה מטילים (MDA), בהובלת התעשייה האווירית, הינה מערכת הגנה אווירית מתקדמת מסוגה בעולם ליירוט טילים בליסטיים בחלל, מחוץ לאטמוספירה.

"חץ 3' הינו מיירט אקסו-אטמוספרי בעל יכולת יירוט ארוכת טווח, בגובה רב מעל לאטמוספירה. 

התעשייה האווירית הינה הקבלן הראשי לפיתוח מערכת הנשק, מיירטי ה'חץ' ומכ"מי הגילוי. חברת 'אלביט מערכות' מפתחת את מערכת השליטה והבקרה. החברה הממשלתית למערכות הנעה רקטית 'תומר' וחברת רפאל הינן קבלניות משנה עיקריות לפיתוח וייצור מיירט 'חץ 3'.

מנכ"ל התעשייה האווירית, בועז לוי, בירך: "מדובר ביירוט היסטורי, המדגיש באופן אסטרטגי את המענה הרב-שכבתי של מדינת  ישראל מול איומים בליסטיים ארוכי טווח. מערכת החץ הינה מרכיב ההגנה המרכזי של מערך ההגנה הרב-שכבתית המופעלת על ידי חיל האוויר כנגד טילים בליסטיים, והיא מוכיחה שוב כי למדינת ישראל יש את הטכנולוגיות המאפשרות פגיעה של כדור בכדור, גבוה בחלל, ובעיקר את האנשים שמאחורי המערכות - אלה שחלמו, יזמו, תכננו ובנו את המערכות ואלה שמפעילים אותן".

"היירוט המבצעי הראשון באמצעות מערכת 'חץ 3', שיירטה טיל קרקע קרקע ארוך טווח ששוגר לכיוון אילת הרחק מגבולות ישראל, יחד עם סדרת היירוטים מהימים האחרונים באמצעות מערכת 'חץ 2', מדגישים את היכולת שפותחה על ידי התעשייה האווירית לישראל בהובלת משרד הביטחון והסוכנות להגנה מטילים בארה"ב. עובדי התעשייה האווירית ושותפינו בתעשיות הבטחוניות בישראל, רפאל, תומר ואלביט, פועלים כל העת בתמיכה ושיתוף פעולה מלא עם משרד הביטחון וצה"ל, וגאים לשמור על בטחון ישראל כנגד כל איום".

תגיות:יירוטחץ 3מלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה