חדשות בארץ

הרמטכ"ל וראש השב"כ סיירו בתוך הרצועה; גלנט: "לא עוצרים, הולכים בכל הכוח"

דובר הבית הלבן פרסם כי הושג סיכום להפוגה יומיומית בת כמה שעות. לשכת ראש הממשלה: "אין הפסקת אש". הותרו לפרסום שמות של שני חללי צה"ל

הרמטכ"ל וראש השב"כ היום בעזה (צילום: דובר צה"ל)הרמטכ"ל וראש השב"כ היום בעזה (צילום: דובר צה"ל)
אא

צה"ל הגביר הערב (חמישי) את התקיפה באזור בית החולים האינדונזי בצפון הרצועה, וכן תקף מטרות סביב בית החולים שיפא במרכז העיר עזה. הפלסטינים מדווחים על עשרות נפגעים מקרב אנשי חמאס.

באילת נשמעו הערב אזעקותי וצה"ל אישר כי בוצע יירוט. דובר צה"ל מסר כי זוהה טיל ששוגר לשטח מדינת ישראל ויורט בהצלחה במרחב ים סוף, על ידי לוחמי ההגנה האווירית, באמצעות מערכת ההגנה לטווח רחוק "חץ". המטרה לא חצתה לשטח ישראל.

צה"ל התיר לפרסום כי הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי, וראש השב"כ רונן בר סיירו היום בקרב הכוחות בתוך עזה, וקיימו הערכת מצב בשטח. הלוי שוחח עם מפקדים וחיילים ואמר: "נקודת החוזק המרכזית בינתיים במלחמה הזו, אותה אני מרגיש כל הזמן היא השותפויות. אני מסתובב ורואה את צה״ל, בכל הפינות, כולם עושים הכל רק כדי שאתם, הלוחמים, תהיו הכי חזקים שאפשר. אין דבר שלא יעשו כדי שתעבדו טוב. תמשיכו חזק קדימה, באופן יסודי, תגבירו את הקצב. אנחנו מאחוריכם!". ראש השב"כ הוסיף: "יש אליכם הערכה מטורפת וחסרת תקדים גם בציבור, גם בדרג המדיני וגם בחמאס. זה הולך ומשתפר. כנציג השב״כ, אנחנו במלחמה עובדים בשביל צה"ל".

על פי נתונים שפורסמו היום על ידי צה"ל, מפרוץ המלחמה שוגרו לעבר שטח ישראל כ-9,500 רקטות וטילים, ביניהם גם עשרות כלי טיס בלתי מאוישים - מרצועת עזה, לבנון, סוריה ותימן. לוחמי ההגנה האווירית של צה"ל ביצעו אלפי יירוטים בכל שכבות ההגנה, מהר דב בצפון ועד לים סוף בדרום.

בהגנה ממשתפות כלל מערכות ההגנה האווירית, כיפת ברזל, קלע דוד, יהלום וחץ. מהנתונים עולה כי בארבע השעות הראשונות של המלחמה בוצעו כ-3,000 שיגורים לעבר שטח המדינה. לצורך ההשוואה, ב-34 ימי מלחמת לבנון השנייה שוגרו 4,400 רקטות, ובכל 51 ימי מבצע "צוק איתן" שוגרו כ-4,500 רקטות.

כמו כן, כ-12% מסך השיגורים לעבר שטח ישראל נחתו בשטח רצועת עזה וכ-900 שיגורים בוצעו מתוך אתרים אזרחיים כגון: מסגדים, בתי ספר, בתי חולים ומרכזי תרבות.

הבית הלבן: ישראל הסכימה להפוגות

דובר הבית הלבן, ג'ון קירבי, מסר הערב לתקשורת בארצו כי "עדיין לא חושבים שהפסקת אש היא דבר ראוי כרגע. חמאס ירוויח מזה וייתן לגיטימציה למה שהם עשו ב-7 באוקטובר, ולא נסכים לכך". עם זאת הודיע כי ישראל הסכימה להפוגות יומיומיות בנות ארבע שעות כל אחת, לצורך ניצול הזמן להכנסת סיוע הומניטרי. מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה: "הלחימה נמשכת ולא תהיה הפסקת אש בלי שחרור חטופינו". גורמי הביטחון חידדו: "ישראל מאפשרת מסדרונות מעבר בטוחים מצפון הרצועה לדרומה, כפי שעשו 50,000 עזתים רק אתמול. ההפוגה היחידה היא באזור המסדרון ולצורך נטישה דרומה".

שר הביטחון: "לא עוצרים"

שר הביטחון יואב גלנט קיים הערב הערכת מצב בפיקוד דרום ונפגש עם לוחמי מילואים שמשתתפים במתקפה בצפון עזה. בסיומה אמר: "אנו קוראים שוב לאוכלוסייה האזרחית בעזה להתפנות דרומה. בגזרת בית חאנון, בו אתם נלחמים, נמצא הגדוד ממנו הגיעו המחבלים כדי לרצוח ולחטוף בקיבוץ ארז, בנתיב העשרה ובשדרות, לקרב יש משמעות קודם כל בהיבט הסמלי. צריך להעביר את בית חאנון למצב שכל תשתיות הטרור הרוסות. אנחנו לא עוצרים, אנחנו הולכים בכל הכוח עד שנמגר את ארגון החמאס - פוגעים בכל הפיקוד, שרשרת הפו"ש, מחסני אמל"ח, אמצעי תקשורת ומנהרות, בונקרים ומפקדות, מחסלים את הכל. התשובה למעשה הברוטאלי והברברי הזה זה מחיקת החמאס. מפה נמשיך הלאה. אם לא נמחק את החמאס בעזה, נקבל עוד עשרה כאלה שבאים ממקומות אחרים".

הערב הותרו לפרסום שמותיהם של שני חללי צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחתם: רס״ר (מיל׳) דב משה (דובי) כוגן הי"ד, בן 32, מנוב, לוחם ביחידת שלדג, נפל היום בקרב בעומק רצועת עזה.

סמל רוני אשל הי"ד, בת 19, מצור יצחק, תצפיתנית בגדוד 414, חיל הגנת הגבולות, נפלה ב-7.10. תחילה הייתה הערכה כי היא נחטפה לעזה, ואחר כך הוכרזה כנעדרת. היום זוהתה גופתה.

בכך עלה מספר חללי צה"ל במלחמה ל-354.

תגיות:חללי צה"ליואב גלנטהרצי הלוימלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה