חלומות

ניצל מהטבח בזכות רבו שבא בחלום - פעמיים: "קום ותברח עכשיו"

החלום שמסעיר את המגזר החרדי: יהודי שניצל באורח נסי מהטבח ביישובי העוטף, חושף את החלום המדהים על רבו שנפטר - שחנק אותו וצרח עליו: 'קום ותברח מכאן עכשיו'. בזכות כך, חייו ניצלו

אא

בימים האחרונים הגיעה שאלה יוצאת דופן אל הרב הפוסק יצחק זילברשטיין, שהצליחה להרעיד את אמות הספים של המגזר החרדי. 

השאלה, שפורסמה בקובץ הלכתי בשם 'ווי העמודים וחשוקיהם' - הוצמדה לסיפור ששמע הרב זילברשטיין מ'כלי ראשון' - בחור מאחד יישובי עוטף עזה, שחזר בתשובה. 

מאז שחזר בתשובה, במשך שנים התלבט האם לגור ביישוב או לעזוב אותו למקום אחר, אך הרב שלו (שאת שמו העדיף לשמור לצעמו בשל צנעת הפרט) הנחה אותו להישאר ביישוב שבו הוא גר. אותו רב, שנפטר לפני כמה שנים, הגיע אל תלמידו בחלום בליל שמחת תורה, וציווה עליו לעזוב את אותו יישוב שבו התגורר עם אשתו וילדיו, באופן מיידי. 

היהודי, שלמד תורה וידע כי 'החלומות שווא ידברו', התעורר מהחלום אך חזר לישון ברוגע. 

אלא שכאן, למרבה הפלא - חזר החלום בשנית, הפעם קשה הרבה יותר. שוב נראה הרב האהוב בחלום, הפעם כשהוא צועק על תלמידו בצורה מפחידה ומבהילה תוך שהוא חונק אותו בגרונו. לדברי התלמיד, הוא הרגיש בחלום ממש את הלפיתה החזקה של הרב, שצעק לו בחלום: "תעזוב הרגע את המקום - זה מקום סכנה'. "התעוררתי עם זיעה קרה וממש הרגשתי את היד של הרב, שתפס אותי בצוואר וחנק אותי", סיפר היהודי. 

בפעם השנייה הבין היהודי את המסר, ולא התמהמה. הוא אסף את אשתו וילדיו, והם עזבו את היישוב בשבת ההיא. כשתתחיל המלחמה בעקבות הטבח הנוראי ביישובי העוטף, יבין היהודי היקר כמה החלום שחלם היה חלום אמת. 

עם זאת, הטרידה אותו השאלה שעמה הגיע לפוסק הרב זילברשטיין: האם זה היה נכון לחלל את יום השבת בגלל אותו חלום. תשובתו של הרב זילברשטיין הייתה שהיהודי אכן נהג כשורה בכך שקם ונסע למקום אחר, רק על פי אותו חלום. 

תגיות:יהודיחלוםטבח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה