חדשות בארץ

צה"ל פעל בג'נין וחשף מטענים שיועדו לפגוע בכוחות; 3 מחבלים חוסלו

המחבלים במחנה הפליטים בג'נין הציבו מטעני חומר נפץ בדרכים כדי לפגוע בכוחות הנכנסים. כוחות הנדסה נטרלו אותם. מפקד פיקוד המרכז חתם על צווי ההריסה לבתי מחבלים

נשק שנתפס (צילום: דובר צה"ל)נשק שנתפס (צילום: דובר צה"ל)
אא

כוחות צה"ל נכנסו הבוקר (חמישי) למחנה הפליטים ג'נין לצורך פעילות לסיכול טרור. חוליית מחבלים הותקפה מהאוויר על ידי כטב"ם, לאחר שהמחבלים פתחו באש לעבר כוח מחטיבת כפיר. במקביל, פועלים במחנה גם כוחות של דובדבן, הנדסה ומג"ב. הכוחות עצרו מבוקשים וחמוש אחד חוסל. על פי הפלסטינים מדובר בפעיל בכיר של הג'יהאד האיסלאמי.

זו הכניסה השנייה היום של כוחות צה"ל למחנה, לאחר שהלילה כוחות של חיל ההנדסה פעלו בו וחשפו מטעני חומר נפץ, שיועדו לפגיעה בכוחות צה"ל הנכנסים לבצע מעצרים של מבוקשים, ולפגוע בתשתיות טרור. המטענים שנוטרלו נחשפו בדרכים המובילות למחנה. על פי צה"ל מדובר בעשרות מטענים, מרביתם מאולתרים.

בפעילות לסיכול תשתיות הטרור ירו מחבלים לעבר הכוחות וכלי טיס של צה"ל תקף מהאוויר וחיסל שניים מהם. בכפר יעבד שבמנשה איתרו הלוחמים והחרימו מספר נשקים ומטען נפץ ובבית לחם אותר נשק מאולתר. תשעה מבוקשים נעצרו במהלך הפעילות ונלקחו לחקירה.

מפקד פיקוד המרכז הוציא צו החרמה והריסה לבית בו התגורר המחבל דאוד פאיז, בכפר דיר עמאר. המחבל ביצע ביום 31 באוגוסט 2023 פיגוע דריסה במחסום מכבים ובמחסום חשמונאים, בו נפל סמל מקסים מולצ'נוב ז"ל ונפצעו נוספים. הצו הוצא לאחר שנדחתה ההשגה שהגישה משפחת המחבל. בנוסף, נמסרה הודעה על כוונה להחרים ולהרוס את הבית בו התגורר המחבל חאמד צבאח בכפר עוריף. המחבל, יחד עם מחבלים נוספים, היה שותף לפיגוע בתחנת הדלק ובמסעדה בעלי, שאירע ביום 20 ביוני 2023, ובו נרצחו ארבעה בני אדם ונפצעו נוספים.

על פי צה"ל, עד כה נעצרו מתחילת המלחמה מעל 1,430 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, למעלה מ-900 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס.

יש לציין כי כוחות צה"ל ממשיכים במצוד לאיתור המחבל שביצע אמש את פיגוע הירי בסמוך ליישוב איתמר שבשומרון. בפיגוע נפצעו באורח בינוני צעיר בן 21 וצעירה בת 23. ברכב הייתה תינוקת בת חמישה חודשים, שלא נפגעה מהירי. במסגרת המצוד הוטל כתר על הכפר בית פוריק. לפי הערכה הראשונית, המחבל ארב לרכב בשטח וירה לעברו באמצעות אקדח. בסריקות בזירה נמצאו תרמילים.

תגיות:צה"למעצר מבוקשיםמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה