חדשות בארץ

צה"ל הגביר את התקיפות הבוקר בעזה; נכבשו 3 מעוזים של חמאס

חיל האוויר תקף יעדי חמאס בתוך וסביב העיר עזה והלוחמים הפועלים בקרקע התקדמו עוד צעד לעבר מרכז העיר ובית החולים שיפא. גורמי הביטחון: "נאסף מודיעין איכותי"

לחימה בתוך עזה (צילום: דובר צה"ל)לחימה בתוך עזה (צילום: דובר צה"ל)
אא

צה"ל הגביר הבוקר (רביעי) את התקיפות בעיר עזה ובסביבתה וכן בצפון הרצועה. במקביל פוזרו מנשרים לאוכלוסייה, הקוראים לה לעזוב במהירות את מחנה הפליטים א-שאטי ולנוע דרומה. מסדרון היציאה נפתח החל מהשעה עשר בבוקר ועד 2 אחר הצהריים. 

על פי דווחים פלסטינים, צה"ל תקף באזור בית החולים האינדונזי בבית לאהיא. כמו כן הכוחות הפועלים על הקרקע התקדמו עוד צעד בתוך העיר עזה, לכוון בית החולים שיפא. בהמשך החל צה"ל לתקוף בעוצמה גם באזור חאן יונס.

גורמי ביטחון בישראל ציינו כי המטרה היא להתקדם בזהירות ולהשיג את היעדים שנקבעו, בהם למוטט את מרכזי חמאס בעיר. "יעדי המלחמה יושגו כאשר נמוטט את המפקדות שמתחת לבתי החולים, את המסגדים המרכזיים ומוקדי עצבים נוספים".

כוחות צה"ל הצליחו להשתלט על שלושה מעוזים מרכזיים של חמאס סביב העיר עזה. נאסף מודיעין רב ואיכותי, שיסייע בהמשך הלחימה והשגת יעדיה. בין המסמכים שנתפסו, בעלי ערך צבאי רב, נמצאו גם צוואות שהכינו מחבלים יממה לפני היציאה לטבח ביישובי העוטף בישראל, מה שמצביע על כי ידעו מראש על הפעולה שתוכננה על ידי החמאס.

בצפון לילה יחסית שקט עבר על התושבים ועל כוחות צה"ל. הכוננות המוגברת נמשכת וצה"ל תגבר עמדות הגנה, לחימה ותקיפה. היום יתכנס קבינט המלחמה המצומצם שידון, בנוסף ללחימה בשתי החזיתות, במצב ביהודה ושומרון.

על פי נתונים שריכז צה"ל, 9,600 טילים ורקטות נורו לעבר שטח ישראל מאז תחילת המלחמה בבוקר שמחת תורה. כאלף מהם נפלו בשטחי הרצועה. 6,200 אזעקות צבע אדום הופעלו בכל רחבי הארץ. 28 יישובים בצפון פונו כמו גם 24 יישובים בעוטף. 349 חיילי צה"ל נפלו בלחימה, מהם 32 בתוך עזה.

תגיות:כניסה קרקעית לעזהמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה