סמארטפונים ואינטרנט

האם בקרוב יגמר המקום באינטרנט?

המקום באינטרנט מוגבל? מסתבר שכן. מומחים מתריעים על כך שבקצב ההתנהלות הנוכחי - צפוי האינטרנט לקרוס, תוך שמונה שנים בלבד

אא

בריטניה: צוות מומחים מתריע מפני הסכנה הטכנולוגית הבאה, שיש לה השלכות הרות גורל על עתידנו: קיבולת האינטרנט הולכת ומתמעטת, ואם תמשיך בהתנהלות הנוכחית, סביר להניח שנצטרך להיפרד יפה לשלום: האינטרנט יקרוס כתוצאה מחוסר יכולת לספוג מידע נוסף אל תוכו

אם לרגע היה נדמה לנו שמרחב וירטואלי הוא אינסופי - הרי שכעת מסתבר בדיוק ההיפך. למרות שמהירות האינטרנט הכפילה עצמה פי 50 בעשור האחרון (שלא לדבר על שלל החידושים והשדרוגים בחיינו שהתפתחו הודות לאינטרנט: מחשבים, טלפונים, מקררים, תנורים, מגהצים ועוד - שכולם מופעלים בעזרתו), מומחים מזהירים כי העומס על הרשת הולך וגדל, וכי אם ימשיך כך - הסיבים והכבלים האופטיים 'יתפוצצו' ולא יוכלו להעביר מידע נוסף.

כנס גדול בנושא יתקיים השבוע בבריטניה, ביוזמתו של פרופ' אנדרו אליס מאוניברסיטת 'אסטון', בבירמינגהם. "במעבדה, אנחנו מגיעים לנקודה שבה אנחנו לא מצליחים להכניס יותר מידע לסיב האופטי", אומר אליס, "בעוד שמונה שנים זה יהיה הסוף. לא נוכל להזרים עוד נתונים. הביקוש עולה כל הזמן, ויותר קשה לשמור על הקצב". 

מה זה אומר לגבינו? יפה שאלתם. אם מצב זה יימשך, סביר להניח שיתקיים אחד משני התרחישים הבאים: או שנצטרך לוותר לחלוטין על כל הנטפליקסים (ספקיות הזרמת מדיה באינטרנט, על פי דרישה), או שנצטרך לשלם יותר על צריכת אינטרנט - דבר שיעזור לחברות האינטרנט, לפרוש סיבים אופטיים/ קווים נוספים. "אם פורשים קו שני", מסביר אליס, " זה מכפיל את העלות והציבור צריך לחשוב אם הוא מוכן לשלם עוד או שפשוט יפסיק עם הנטפליקסים".

תגיות:אינטרנטטכנולוגיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה