חיים לאחר המוות

גלגול נשמות – כך גילה לתדהמתו, תוך כדי טיפול בהיפנוזה, הפסיכיאטר האתאיסט את קיומה של הנשמה

איך אפשר לקבל הצצה לגלגול הקודם? והאם חיים קודמים משפיעים על חיינו הנוכחיים?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ד"ר בריאן וייס הוא פסיכיאטר יהודי אמריקאי, יו"ר אמריטוס לפסיכיאטריה במרכז הרפואי 'מאונט סיני' במיאמי, ונחשב מהחלוצים בתחום הטיפול על ידי היפנוזה. וייס הגדיר את עצמו כאתאיסט ולא האמין בקיומו של עולם רוחני או בקיומה של נשמה, עד שנפתח פרק חדש בחייו המקצועיים שפתח לו שער לעולם רוחני חדש.

באחת ממטופלותיו שסבלה מחרדה, סיוטים ודיכאון הוא ניסה לטפל בדרכים הקונבנציונליות, אך כשאלו לא צלחו ולא היתה שום התקדמות או שיפור במצבה הנפשי של המטופלת, הוא החל לטפל בה על ידי היפנוזה. גישה טיפולית זו טוענת כי אירועים משלבי הינקות, הילדות או משלבים מאוחרים יותר שמודחקים, לעולם נמצאים ברמה התת-הכרתית, והם אלו שגורמים לבעיות נפשיות ואף פיזיות. הצפתם של אירועים אלה וההכרה בהם מובילים אל תהליך של ריפוי, על פי גישה טיפולית זו. וייס החל בטיפוליו להפנט את מטופלת זו ולהעלות אירועים קשים מילדותה, אך למרות הציפיות לשיפור – הדבר לא קרה. וייס הבין כי הוא צריך לחזור יותר אחורה בזמן ולנסות לאתר את האירוע הקשה בילדותה של המטופלת, שמהווה את הסיבה לקשייה הנפשיים. אלא שאז קרה המוזר מכל. לפתע החלה המטופלת לתאר את עצמה כצעירה החיה בתרבות קדומה. במהלך ההיפנוזה ותיאור חייה, היא תיארה כיצד נחשול מים אדיר קורע את תינוקה מבין זרועותיה, מטביע אותה וחונק אותה. וייס העלה השערה כי ייתכן ומדובר בתיאור חוויה מגלגול של חייה הקודמים של המטופלת.

אך לצד זאת, וייס נותר סקפטי בכל מה שקשור לחיים קודמים, עולם רוחני וקיומה של נשמה. אלא שבאחד מהטיפולים קרה דבר ששמט את הקרקע מתחת לרגליו של וויס – המטופלת החלה לדבר מתוך נקודת זמן שנמצאת במרווח שבין שני גלגולי חיים, והחלה לספר לו פרטים על בנו שנפטר בינקותו בגלל סיבוך בלב ועל הגורמים לפטירתו, וכן פרטים שונים אודות אביו שנפטר. מידע זה לא היה ידוע אף לחבריו הקרובים של וייס, ולא היה לו כל תיעוד.

זו היתה נקודת המפנה בחייו של וייס. הוא המשיך לטפל באותה דרך בטיפוליו מולה, ומצא כי ישנו קשר בין התיאורים של חייה הקודמים לבין המחלות והתסמינים השונים מהם היא סובלת בחייה הנוכחיים עוד מילדותה. הטראומות מהגלגול הקודם החזיקו את המפתח לקשיים אותם היא חווה בחייה הנוכחיים, ובסופו של טיפול היא השתחררה מהחרדות מהן סבלה. בעקבות כך, וייס התמקצע בטיפול על ידי שחזור גלגולים בעזרת היפנוזה, המכונה 'רגרסיה'.

בראיון שנערך עימו לאתר 'הארץ' הוא נשאל כיצד החינוך המדעי שלו מתיישב עם האמונה בגלגול נשמות, והלה השיב: "המדען הוא רק צופה. הוא לא אומר שיש נשמה או אין. הוא מאומן לצפות בתופעות בלי להכניס את הדעות שלו, ובלי לקבוע מראש. לפי התצפיות הפרטיות שלי – זה קיים. יותר ויותר מדענים, כולל פיסיקאים, מוצאים שהנשמה קיימת לאחר מות הגוף. זה כבר לא דבר בלתי מדעי להגיד כיום".

מה קורה לנשמתנו בתום חיינו? מהו תיקון, ומהו גלגול נשמות? כיצד הוא מתרחש, ומהי מטרתו? הרב זמיר כהן בהרצאה מסתורית ומרתקת על יסודות וסודות הגלגולים. צפו:

מה קרה לאדם שחזר 3 פעמים לעולם, ולאיזה גוף תחזור הנשמה לאחר שסיימה את כל הגלגולים? הרב זמיר כהן מצטט את דבריו של האר"י הקדוש:

תגיות:גלגול נשמותחיים לאחר המוות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה