חדשות בארץ

מטחי טילים לעבר הצפון והמרכז; מיליציה איראנית מעורבת בלחימה

החיזבאללה שיגר רקטות, פצצות מרגמה וכלי טיס לעבר יישובי הצפון והגליל העליון. שני נפגעים בקריית שמונה, אחד מהם במצב בינוני. צה"ל הגביר את התקיפה הנגדית. מטח לעבר המרכז, גוש דן והשרון

פגיעה ישירה בבית בשפלה. הערב (צילום: דוברות כיבוי אש)פגיעה ישירה בבית בשפלה. הערב (צילום: דוברות כיבוי אש)
אא

חיזבאללה חידש הערב (חמישי) את הירי לעבר יישובי הצפון ומוצבי צה"ל. לא מעט אזעקות נשמעו בגליל המרכזי והעליון, וזוהו עשרות שיגורי רקטות, פצצות מרגמה, טילי נ"ט ואף כלי טיס נושאי חומר נפץ. צה"ל ביצע יירוטים, ותושבים בצפון התבקשו להישאר במקלטים עד להודעה אחרת.

בקריית שמונה, חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבית החולים זיו שני פצועים: גבר בן 24 במצב בינוני שנפצע מרסיסים, וגבר כבן 40 במצב קל שנפגע כתוצאה מהדף.

בתגובה לירי, הגביר צה"ל את התקיפות בדרום לבנון, תקף עמדות שיגור של החיזבאללה ותשתיות, וחיסל מספר חוליות מחבלים. לראשונה מאז תחילת הלחימה, חיזבאללה קיבל אחריות על תקיפה באמצעות כטב"מים. גורמי הביטחון ציינו כי הדבר מהווה "עליית מדרגה", מבחינת פעילותו ההתקפית של הארגון.

בדרום, בשעות אחר הצהריים, ארגוני הטרור מעזה שיגרו מטח לעבר באר שבע וחצרים. הערב שוגר מטח רחב לעבר ערי ויישובי השפלה, גוש דן והשרון. דווח על פגיעה ישירה בבית ביישוב בשפלה. נגרם נזק כבד אך דיירי הבית, שהיו בתוך מרחב מוגן, לא נפגעו.

צה"ל ממשיך בפעילות הקרקעית לצד תקיפה אווירית ברצועת עזה. במקביל פוזרו מהאוויר מנשרים במחנה אל בורייג', בהם נקראו תושבי המחנה ללכת דרומה לפני שהאזור יופצץ. דובר צה"ל, בהצהרה לתקשורת, אמר: "יש לנו עוד אלפי מטרות, אנחנו מוכנים לכל התפתחות בכל זירה. כוחות צה"ל, בסדיר ובמילואים, פרוסים בפריסה רחבה וחזקה בצפון. כחלק ממאמץ ההגנה, מבצעים כוחות צה"ל פעילות הגנתית הכוללת מארבי תצפית, סיורים ופעולות יזומות במרחב הגבול במרחבים צמודי גדר, על מנת לחזק את ההגנה והסרת איום באופן מיידי. כל זאת לצד מאמץ איסוף משולב, הן מהאוויר והן מהיבשה, אשר מצוי במוכנות ודריכות גבוהה".,

"כחלק ממאמץ ההתקפה, הכוחות מבצעים פעילות התקפית משמעותית במרחב הגבול - חיסלו מחבלים והשמידו תשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה באמצעות סגירת מעגלי אש ומודיעין מהירים. בפיקוד הצפון פועלים בשיתוף פעולה הדוק עם יחידות ממגוון הזרועות. חיל האוויר, וכוחות ארטילריה, אש ועוצבת 'הקומנדו' נמצאים בדריכות גבוהה, כדי לתת תגובה מיידית והתקפית בשטח לבנון לכל תקיפה של חיזבאללה.

כוח של מיליציה איראנית נכנס ללבנון

סא"ל אביחי אדרעי, דובר צה"ל בערבית, פרסם ברשת החברתית X (טוויטר לשעבר) כי "המיליציה האיראנית 'האמאם חסין', בפיקודו של ד'ו אלפקאר, שבמקור יועדה לסייע לציר בלחימה בסוריה בשנים האחרונות, נחלצת לעזרת חיזבאללה ומגיעה לדרום לבנון. היא מעורבת בחיכוך עם צה"ל בגבול לבנון בשבועות האחרונים, ולוקחת חלק בפעילות ההתקפית לשטח ישראל". עוד נכתב, בצירוף קלסתרון של אלפקאר, כי חיזבאללה והמיליציה "גוררים את לבנון לשלם את המחיר בשביל חמאס ודאע"ש".

נתניהו ללוחמי חטיבת המרום: "שום דבר לא יעצור אותנו"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר היום בחטיבת המרום שבמתקן אדם, ונפגש עם לוחמי היחידות המיוחדות עוקץ, לוט"ר ובלנ"ם. הוא נתניהו קיבל סקירה מפי מפקדי היחידות על פעילותם בשבועות האחרונים, שכללה חילוץ אזרחים וטיהור מרחב עוטף עזה ממחבלים.

נתניהו אמר ללוחמים: "אנחנו בעיצומה של המלחמה. יש לנו גם אבדות, אבדות כואבות, כי כל חייל שנופל זה עולם ומלואו, וליבנו עם המשפחות. אבל אני רוצה להבהיר דבר אחד, שום דבר לא יעצור אותנו. אני קורא לבלתי מעורבים: צאו. צאו, תתפנו דרומה, כי אנחנו לא נעצור בפעילות שלנו לחסל את מחבלי החמאס. אנחנו נתקדם וננצח".

שר הביטחון: "מקדמים פתרונות מהפכניים להשמדת המנהרות בעזה"

שר הביטחון יואב גלנט קיים הערכת מצב בנוגע להשמדת תשתיות התת-קרקע של ארגון הטרור חמאס, ושוחח עם לוחמי יהל"ם, היחידה ההנדסית למשימות מיוחדות. "יש לנו פתרונות יחודיים כדי להגיע אל כל המנהרות ולפרק אותן מתחת לפני הקרקע. אנחנו ערוכים לבצע את זה, ומקדמים פתרונות מהפכניים להשמדת המנהרות בעזה. נגיע לכל המקומות ואז למחבלים יהיו שתי אפשרויות: או למות במנהרה או לצאת למעלה. ושם, או למות מאש כוחותינו או להיכנע ללא תנאי. אין אפשרות שלישית, זה האפשרויות היחידות וככה פועלים".

תגיות:עזהחיזבאללההחמאסמלחמת חרבות ברזלנפילת טילים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה