חדשות בארץ

החות'ים מאיימים להגביר את התקיפות. דובר צה"ל: "יודעים גם להתקיף במקום ובזמן שנחליט"

לאחר שארגון הטרור מתימן שיגר טיל נוסף לעבר הדרום, ואיים לתקוף שוב, דובר צה"ל הזהיר. ראש הממשלה נתניהו על נפילת לוחמי צה"ל בעזה: "אבדה כואבת. חיילינו נפלו במלחמה שאין צודקת ממנה, המלחמה על הבית"

חייל צה"ל בעזה (צילום: דובר צה"ל)חייל צה"ל בעזה (צילום: דובר צה"ל)
אא

ארגון הטרור החות'י, הפועל מתימן ונתמך על ידי איראן וחיזבאללה, איים היום (רביעי) כי יגביר את התקיפות על ישראל. הלילה יורט על ידי צה"ל טיל שעשה דרכו לעבר אילת, בפעם השלישית בתוך יממה. צה"ל הודיע כי תגבר את ספינות הטילים בים סוף, לאחר שכמה ספינות של חיל הים הגיעו לאזור בתום מסע בן כמה ימים. יש לציין כי יירוט טילים בליסטיים, שאחד מהם שוגר מתימן, מתבצע באמצעות מערכת ההגנה האווירית "חץ", וטילים שאינם בליסטיים מותקפים על ידי חיל האוויר וכעת גם על ידי ספינות הטילים.

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, הגיב הבוקר על האיום מתימן ועל היירוט שבוצע באזור אילת: "לא נשקפה סכנה לאזרחים, אנחנו ערוכים להגן על המרחב הזה, ויודעים גם להתקיף במקום ובזמן שנחליט".

צה"ל ממשיך לתקוף בעזה, קרקעית ואווירית, ודובר צה"ל חשף כי במהלך תקיפה הלילה נפגעה תשתית תת קרקעית של המנהרות שחשפה את השימוש שעושה חמאס באזרחים כמגן אנושי: "מנהרה קרסה והפילה מבנים אחרים, זה מעיד על שימוש ציני שלהם באוכלוסייה. סינוואר וכל מחבלי חמאס מנסים לייצר תמונה של עזה הרוסה והרוגים באשמת צה"ל, אבל הם לא יצליחו להסתיר את האשמים האמיתיים". הגרי הוסיף: "לוחמינו נלחמים באומץ בשדה הקרב בגבורה, מנהלים קרבות פנים אל פנים וחותרים למגע".

בעקבות נפילתם של לוחמי צה"ל בקרבות בעזה, פרסם ראש הממשלה בנימין נתניהו הודעה בה נאמר: "חיילינו נפלו במלחמה שאין צודקת ממנה, המלחמה על הבית. אנחנו במלחמה קשה. זאת תהיה מלחמה ארוכה. יש לנו בה הישגים חשובים, אבל גם אבדות כואבות. אנחנו יודעים - כל חייל שלנו הוא עולם ומלואו. עם ישראל כולו מחבק אתכן, המשפחות, מעומק ליבנו. כולנו אתכן בשעת יגונכם הכבד. אני מבטיח לכם אזרחי ישראל: נשלים את המלאכה - נמשיך עד לניצחון".

גם השר בני גנץ מסר הצהרה קצרה: "בוקר קשה לעם ישראל כולו, מחיר המלחמה כבד וכואב ואני מבקש למסור את תנחומיי הכנים למשפחות הגיבורים שנפלו ולאחל רפואה שלמה לפצועים. גם כעת, לוחמי צה"ל ממשיכים להילחם בעומק השטח מול אויבינו. עוד צפויים לנו ימים קשים, אבל כולנו מאוחדים סביב המטרה, ואנחנו ננצח".

מטח טילים לעבר השפלה ולכיש

החמאס שיגר היום מטח של כ-20 טילים לעבר יישובי השפלה הדרומית, אשקלון, אשדוד ואזור לכיש ודווח על מספר נפילות, אם כי מרבית הטילים יורטו. צה"ל הגביר בצהרים את התקיפה ברצועה וגורם צבאי מסר כי בקרבות מול מחבלים חוסלו עשרות אנשי חמאס. 

תגיות:בנימין נתניהומלחמת חרבות ברזלירי טילים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה