סיפורים אישיים

מצמרר: חיזוק אחד והשתלשלות חסרת סיכוי – שהצילה את חייו של החייל

מגי סבג נמצאת בתהליך של התחזקות במשך 11 השנים האחרונות. לפני כחודשיים, כשבנה התגייס לשירות צבאי, החליטה סבג לקחת על עצמה חיזוק רוחני. מה שקרה לאחר מכן עלה כל דמיון

אא

מגי סבג שיתפה בראיון ל'רדיו קול חי' את ההשגחה הפרטית לה זכתה, לאחר התחזקות אישית שלקחה על עצמה לאחרונה. סבג סיפרה שהיא ומשפחתה נמצאים בתהליך של התחזקות במשך 11 השנים האחרונות. ההתחזקות הגיעה מצידו של הבעל, והיא בתחילה התקוממה והתנגדה. היא סיפרה על תחילת דרכה בהתחזקות: "הייתי אומרת לבעלי 'אתה תיקח לי את הבילויים שלנו בשבת?!'. בעלי בחוכמתו המשיך להתחזק בדרכו ולא כפה עלי דבר. לאחר תקופה קצרה החלטתי שאני חייבת לשמור שבת אחת ולראות מה הטעם של הצד השני של החיים, ולאט לאט התחלתי להתאהב בדרך הזו. גיליתי עולם מופלא של תורה ויהדות".

בנה של סבג התגייס לצבא לפני כחודשיים לתפקיד קרבי, דבר שהדיר שינה מעיניה של סבג. זה היה חודש אלול, זמן של התחזקות והתעוררות, וסבג החליטה שהיא חייבת לקחת על עצמה חיזוקים נוספים למען שמירה והגנה על בנה. היא החליטה להוציא את הטלוויזיה מהבית, וסיפרה לילדים שהיא התקלקלה. "הוצאנו את הטלוויזיה מהסלון, ובמקום זה קנינו ספרייה לספרי קודש", סיפרה סבג כשהיא משתפת שזה עדיין לא הספיק לה. "הרגשתי שאני צריכה להתחזק בעוד משהו. אני ידעתי שעם כל הצניעות שלי, אני צריכה גם לכסות את הראש שלי. אני ידעתי את זה בתוך הלב שלי, אבל זה משהו שהיה לי קשה לוותר עליו. אמרתי לעצמי 'את הולכת על כל הקופה, כי הדבר שהכי קשה לך – זה הדבר שבו את צריכה להתמסר אל הקב"ה. זה מה שייתן לך את התחושה הטובה, את הברכה ואת ההגנה על הילדים.

"בוקר אחד, אני מסיימת להתארגן לעבודה כרגיל, ואני פשוט שמה כיסוי ראש שלם, ומרגישה שלמות פנימית. אפילו לא היו לי שום מחשבות 'מה יגידו בעבודה?', לא היו לי שום ספקות ושום חששות.

"באותם ימים הבן שלי כבר מתאקלם בטירונות בבסיס. ואז, ממש לאחר שלקחתי על עצמי כיסוי ראש, הבן שלי מתקשר אלי ואומר לי שהעבירו אותו פלוגה. הוא אומר לי: 'אני לא יודע למה. באמצע שאני יושב בכיתה עם החיילים מהפלוגה אומרים לי 'קום אתה' לי בלבד, ומודעים לי שאני עובר לפלוגה אחרת'. ולא הסבירו לו למה העבירו אותו פלוגה, וכל זה אחרי שהוא כבר התאקלם בפלוגה מסוימת.

"כך עוברים הימים. וכשקרה האסון הנורא בדרום, כשהבסיס של הבן שלי הוא צמוד לעזה, הבן שלי והפלוגה הנוכחית שלו שוחררה שבת הביתה, והפלוגה הקודמת שלו היתה באותה שבת בבסיס. המחבלים חדרו לבסיס שלו, והיו חיילים שנרצחו".

היא מחזקת את השומעות ומעבירה מסר: "במה שהכי קשה לכן – תתחילו במשהו קטן. הרי לא יצא דבר רע מהחיזוק הזה. כל מי שמתחילה במשהו קטן בצניעות, תרגיש את השמירה ואת הברכה בבית שלה. זה חיבור אלוקי. ולמי שמתלבטת אם ללכת על כיסוי ראש מלא, אני אומרת – לכי על זה, תראי איזה נס קרה לי. מה הסיכוי שבאותו יום שאני שמה כיסוי ראש, לוקחים חייל אחד בודד, הבן שלי, שולפים אותו ומעבירים אותו לפלוגה אחרת? הוא אפילו לא חווה את הטראומה של להיות בבסיס באותו זמן של הטבח. מה הסיכוי?!", היא מסכמת את סיפורה המצמרר.

תגיות:חיזוקנס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה