חדשות בארץ

פיגוע דקירה בירושלים: שוטר נפצע באורח קשה, המחבל נוטרל

מחבל הצליח לדקור שוטר מג"ב בתחנת דלק ביציאה לכביש 1. המחבל נמלט, אך בתום זמן קצר, במהלך מרדף אחריו, נורה וחוסל. צה"ל עצר מבוקשים ביו"ש וחיסל פעיל חמאס בג'נין

זירת הפיגוע (צילום: דוברות איחוד הצלה)זירת הפיגוע (צילום: דוברות איחוד הצלה)
אא

שוטר מג"ב נפצע בצהריים (שני) באורח קשה, בפיגוע דקירה שארע בתחנת הדלק מנדלבאום, ברחוב דרך שם בירושלים. השוטר, בן 25, נדקר על ידי מחבל שנמלט מן המקום, אולם שני שוטרי מג"ב שהיו בקרבת מקום, ניהלו מרדף אחר המחבל, ירו לעברו וחיסלו אותו.

פנחס בוץ ואלי אברהם, חובשים באיחוד הצלה סיפרו: "כשהגענו לזירה נתקלנו בפצוע מדקירה בפלג גופו העליון, הענקנו לו סיוע רפואי ראשוני, ולאחר מכן הוא פונה באמבולנס משטרתי לבית החולים הדסה הר הצופים, כאשר מצבו מוגדר בשלב זה קשה".

מהמרכז הרפואי שערי צדק נמסר כי "ליחידת הטראומה במרכז הרפואי שערי צדק הובא פצוע מהפיגוע בשבטי ישראל. הפצוע במצב קשה ויציב עם פציעות בפלג גוף עליון. לאחר הערכה ראשונית הועבר לבדיקות דימות ולהמשך טיפול".

מחקירה ראשונית של האירוע עולה כי המחבל הגיע לתחנת הדלק, דקר את השוטר ולקח את נשקו. הוא החל להמלט לעבר תחנת הרכבת הקלה, ושני לוחמי מג"ב רדפו אחריו. השוטרים ירו לעברו לפני שהפסיק להפעיל את נשק האם 16 שהחזיק בידו.

לוחמי מג"ב סיפרו כי "קיבלנו הודעה על חשד לפיגוע בדיוק שהיינו בסיור בקרבת מקום. יצאנו מהרכב וראינו את המחבל עם הנשק ושוטר פצוע. אחד מאיתנו טיפל בשוטר ושניים רדפו אחר המחבל וניטרלו אותו".

מפקד מג"ב, ניצב בריק יצחק, פגש את הלוחמים שניטרלו את המחבל בזירת הפיגוע בירושלים ושיבח את פעולותיהם: "העירנות שלכם, הנחישות והחתירה למגע ראויים לציון, יישר כוח. מנעתם בפעילותכם פיגוע יותר גדול, אם לא הייתם מגיעים הוא היה לוקח את הנשק ומתפעל אותו ופוגע באזרחים. כל הכבוד ויישר כוח".

צה"ל ושב"כ פועלים כנגד ארגוני הטרור ביו"ש

כוחות צה"ל ומג"ב פעלו הלילה במבצע נרחב, לסיכול תשתיות טרור במחנה הפליטים ג'נין.  נעצרו 51 מבוקשים, מתוכם 38 פעילי חמאס.

במבצע השתתפו כוחות של לוחמי סיירת חרוב, דוכיפת, דובדבן, יהל״ם ומג״ב, בפיקודה של חטיבת כפיר ובהכוונת שב״כ. כלי ההנדסה חשפו מטענים מוכנים לשימוש, שהוטמנו מתחת לכבישים על מנת לפגוע בכוחות. הכוחות איתרו והשמידו גם גם חמ״ל תצפיות, שמולכד במטענים.

במהלך הפעילות הכוחות ירו לעבר מחבלים חמושים, שהיוו איום על הכוחות. בנוסף, כלי טיס מאויש מרחוק תקף מחבלים חמושים. בין המחבלים שחוסלו, ויאם חנון, פעיל בולט בגדוד ג'נין. בצה"ל ציינו כי עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-1,070 מבוקשים ברחבי יו"ש, כ-700 משויכים לחמאס.

תגיות:ירושליםפיגוע טרורמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה