חם ברשת

"זה החרדי המצוי": חרדית מבני ברק קידשה שם שמיים בתקשורת

"החרדים לא התנדבו עכשיו כי באו ואמרו שהם לא עושים כלום, אלא כי הם יודעים לתת בכל מצב ובכל עת, וזה החרדי המצוי"

אא

על רקע ההירתמות הגדולה של המגזר החרדי מאז תחילת המלחמה התראיינה הפעילה החברתית החרדית ציפי ולס מבני ברק לתקשורת הכללית, שם סיפרה כי "החרדים לא התנדבו עכשיו כי באו ואמרו שהם לא עושים כלום, אלא כי הם יודעים לתת בכל מצב ובכל עת, וזה החרדי המצוי".

ולס, שמנהלת את מרכז "הרמוניה" להריון ולידה, הקימה בפרוץ המלחמה חמ"ל התנדבות מתוך ביתה, ושיגרה מאות מנות מזון לחיילים שנמצאים בשטח, כמו גם ביגוד ונעליים. היא לבד גייסה 25 אלף ש"ח לרכישת ציוד למחנה שיסייע בזיהוי קורבנות האסון. "זה אחד הדברים הקשים ביותר שעשיתי", הסבירה בראיון ל'מעריב. "במשך קרוב לשבועיים אני לא ישנה כי מגיעות בקשות מכל מיני כיוונים לסייע ליושבי העוטף ולאנשי צבא, ואני מפעילה את קשרי למען המטרות האלה".

ולס מציינת את השסע שנפער בעם ישראל ולמעשה קדם למלחמה, שדווקא הוא לדבריה, גרם כאן למשהו אחר לגמרי. "השסע במדינה יצר מצב שבו כל מה שאנחנו החרדים נעשה - לא ייראה טוב. המלחמה הזו מוכיחה משהו אחר. הפחד שלי הוא שכשנצא מהטראומה והתותחים יירגעו, יחזרו לתפוס אותנו, החרדים, ככאלה שלא נותנים. כל כך קשה לנו עם הסטיגמה הזו. הרבה אנשים מציירים את החרדים, כמו הערבים, כאוכלי חינם שלא עושים צבא, אבל אני מנהלת עסק ועובדת קשה מאוד בשביל הכסף שלי. תמיד טוענים שאנחנו לא נושאים בנטל אבל אני לא נושאת בנטל? אני משלמת מיסים כמו כולם". 

בדבריה חושפת ולס כי לא רק בגופם מתארגנים החרדים כי אם גם בתרומות של כספים לחיילים ולתושבי העוטף. "תיכנס לוואטסאפ ותראה מה הציבור החרדי נותן היום. הוא מגייס עשרות מיליוני שקלים עכשיו עבור החיילים ותושבי העוטף. מי עושה את זה? החרדים מתאמצים לגייס את הכספים הללו. הבן שלי מתנדב בזק"א והוא עובד קשה כדי לסייע בזיהוי הגופות. אתה יודע איזה קשה זה?", היא מסכמת. 

תגיות:מלחמההתנדבותקידוש השםחרדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה