דתות

אנשי החמאס שונאים אותנו יותר ממה שהם אוהבים את ילדיהם. הייתכן?

עם ישראל לא מעוניין במלחמה עם איש, ומבקש אך לחיות בשקט בין העמים. אם כן, מדוע אויבים רבים כל כך חפצים בהשמדתנו מתוך שנאה קיצונית כל כך? מה החמאס רוצה מאיתנו?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כידוע, עם ישראל לא מעוניין במלחמה עם איש, ומבקש אך לחיות בשקט בין העמים. אם כן, מדוע אויבים רבים כל כך חפצים בהשמדתנו מתוך שנאה קיצונית כל כך? החמאס תובע את השמדתנו המוחלטת ללא תנאים, ממש כשם שגרמניה הנאצית תבעה את השמדתנו המוחלטת ללא תנאים.

בסמל של ארגון החמאס מופיע איור של ארץ ישראל השלמה, ושתי חרבות מעטרות את מסגד אל-אקצא בירושלים. במוטו שלהם נאמר: "מלחמת הקודש היא דרכנו, והמוות למען אללה הוא הנעלה במשאלותינו".

בשם האנטישמיות, החמאס מוביל את ההולכים אחריו ביודעין לקראת חורבן ומוות. גולדה מאיר אמרה פעם: "יהיה לנו שלום עם הערבים רק כשהם יאהבו את ילדיהם יותר משהם שונאים אותנו". כך הצהיר ראש החמאס מוחמד דף ימ"ש: "אנו רוצים במוות כמו שהיהודים רוצים בחיים!".

טרור חסר היגיון שכזה יכול להזכיר לנו רק את מעשה עמלק, שהיה מוכן להקריב את עצמו במטרה להשמיד את זרע ישראל בכל מחיר.

ההיסטוריה מספרת לנו כי לאחר שהפסדה של גרמניה הנאצית במלחמת העולם השנייה היה קרוב, המשיכו הנאצים במחנות ההשמדה לרצוח יהודים, ועשו זאת במהירות רבה אפילו יותר, העיקר להרוג עוד ילד יהודי! הסיפורים על שנאתו חסרת-הגבולות של עמלק היתה יכולה להיראות לנו אגדית, אלמלא ראינו את התגשמותה בכל דור.

עינינו הרואות שאין הקב"ה פועל בדרך הטבע, משום שאין הרציונליות מסוגלת לפענח ולהסביר אנטישמיות מטורפת כזו, חסרת גבולות.

שנאתם של האנטישמים איננה טבעית, על כן לא ניתן לדבר עמם בהיגיון ולא לעשות עמם שלום. גם לא נוכל להכחידם בכוח הזרוע, כי עמלק הרי מחליף תחפושת בכל דור ושב אלינו בצורות שונות: פעם בצורת מצרים, פעם פרס, פעם בבל, פעם יוון, פעם רומא, פעם גרמניה, פעם חמאס, פעם איראן...

 

תופעה בלתי טבעית - לא ניתן לפתור באמצעים טבעיים!

גורלנו תלוי בנו, כי האנטישמיות היא רק סימפטום של מחלה, והקב"ה גילה לנו את התרופה למחלה עצמה – את סוד הצלתנו, את סוד הגאולה. התורה קוראת אלינו לפני 3300 שנה, אל בני תקופת אחרית הימים, ומגלה לנו בדיוק כיצד נזכה לניצחון וגאולה: "בַּצַּר לְךָ וּמְצָאוּךָ כֹּל הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה בְּאַחֲרִית הַיָּמִים, וְשַׁבְתָּ עַד ה' אֱלֹקיךָ וְשָׁמַעְתָּ בְּקֹלוֹ"! (דברים ד', ל').

הרי אב אחד לכולנו, ויהדותנו היא זו שמאחדת בינינו. רק מתוך אהבת אחים וקירוב לבבות אל יהדותנו, אל דרך התורה והמצוות, ימוגרו כל המלחמות והשנאה מן העולם. רק כך נשיג שלום אמיתי וגאולה נצחית לעם ישראל, ויקוים בנו הכתוב: "וּנְתַתִּיךָ לְאוֹר גּוֹיִם לִהְיוֹת יְשׁוּעָתִי עַד קְצֵה הָאָרֶץ" (ישעיהו מ"ט, ו').

בדור קשה זה, כל מצווה נוצצת יותר מיהלום, וראוי לכל אחד ואחת מאיתנו להתחזק בדבר מה. נעשה זאת למען ניצחון חיילי ישראל, למען ריפוי הפצועים, למען שחרור החטופים ולמען גאולת עם ישראל בקרוב, כן יהי רצון.

 

תגיות:שנאהחמאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה