חדשות בארץ

גלנט: "עברנו שלב במלחמה, הלילה האדמה בעזה רעדה"; הרמטכ"ל: "המלחמה מחייבת כניסה קרקעית"

ראש הממשלה נפגש עם נציגי משפחות החטופים והבטיח: "נמצה כל אפשרות להביא אותם הביתה". הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי, בסיור בדרום: "כדי לחשוף את האויב ולהשמיד אותו, אין דרך אלא להיכנס בעוצמה לשטח שלו"

גלנט והרמטכ"ל. ארכיון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)גלנט והרמטכ"ל. ארכיון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

שר הביטחון יואב גלנט קיים היום (שבת) דיון הערכת מצב יומי עם הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי, ראש השב"כ רונן בר, ראש המוסד דוד ברנע, מנכ"ל משרד הביטחון אלוף (מיל׳) אייל זמיר, מפקד המערך המודיעיני לאיתור החטופים והנעדרים אלוף (מיל׳) ניצן אלון, ובכירים נוספים במערכת הביטחון.

בסיום הערכת המצב אמר גלנט: "סיכמתי את כיווני הפעולה באשר למאמצים הראשיים - המאמץ הצבאי, המאמץ לשחרור החטופים, המאמץ האזרחי והמאמץ ההומניטרי. עברנו שלב במלחמה, הלילה האדמה בעזה רעדה. תקפנו מעל הקרקע ומתחת לקרקע, תקפנו פעילי טרור בכל הדרגים, בכל המקומות. ההנחיות לכוחות ברורות: הפעולה תימשך עד לפקודה חדשה. בשאר הגזרות אנחנו נערכים על מנת להגן על אזרחי ישראל, על מנת לשמור על ביטחונם. אנחנו עושים זאת גם בצפון, גם במרכז, ובכל מקום אחר".

הרמטכ"ל התייחס לפעולה הקרקעית ברצועת עזה שהחלה אמש: "עברו שלושה שבועות מתחילת המלחמה, ולמלחמה הזו יש שלבים. היום אנחנו עוברים שלב. כוחות שלנו מבצעים כעת פעילות קרקעית מורכבת וחשובה ברצועה, שמלווה באש מדויקת וכבדה". הוא הדגיש כי פעולות אלו "נועדו לשרת את כל מטרות המלחמה: פירוק חמאס, ביטחון בגבולות, ומאמץ עליון להשבת כל החטופים הביתה".

הלוי ציין כי "יעדי המלחמה מחייבים כניסה קרקעית. אין הישגים ללא סיכונים, וכפי שאנחנו יודעים, אין ניצחון ללא מחירים. כדי לחשוף את האויב ולהשמיד אותו אין דרך אלא להיכנס בעוצמה לשטח שלו". הרמטכ"ל פירט כי "עד כה ייצבנו את קו ההגנה ותקפנו. לאויב יש מאות רבות של הרוגים, ותשתיותיו מושמדות. גם ביממה האחרונה המשכנו לתקוף ולהשמיד מפקדים בחמאס, לפגוע בפעילים ובתשתיות, גם על ידי הכוחות הקרקעיים עצמם שפוגשים את האויב וגם באמצעות מערכי האש שתומכים בהם מהאוויר, מהים ומהיבשה וכן בתמיכה מודיעינית".  

בנוגע למצב בגזרה הצפונית אמר הרמטכ"ל: "אנחנו עוקבים אחר ההתפתחויות האזוריות ומוכנים לכל תרחיש. כל הפיקודים המרחביים של צה"ל, יחד עם כל הזרועות והאגפים, מוכנים להתפתחויות האפשריות ותומכים במאמץ הלחימה בגבול הצפון. אנחנו במוכנות גבוהה מאוד למנוע ולסכל ניסיונות של חיזבאללה לפגוע באזרחי ישראל או בחיילי צה"ל, כפי שעושה פיקוד הצפון בהצלחה בימים האחרונים".

ראש הממשלה נפגש עם נציגי משפחות החטופים

צה"ל הודיע אתמול כי אימת את הימצאותם בעזה של 229 חטופים. נציגי משפחות החטופים התלוננו במהלך סוף השבוע, כי שום גורם בכיר לא נפגש עימם ולא מעדכן אותם על המתרחש. לטענתם, במיוחד לאור פרסומים מצד חמאס ובתקשורת הזרה, על עסקה הנרקמת בין ישראל לארגון הטרור, לשחרורם של חלק מהחטופים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים בשבת בערב פגישה עם נציגי משפחות החטופים. נתניהו אמר למשפחות: "אני חייב להגיד לכם, לפני שנכנס לקצת יותר פרטים במידת המוגבלות, שהמאמץ הזה לא רק שהוא לא נפסק - הוא נמשך והוא נמשך ביתר שאת. אנחנו נממש ונמצה כל אפשרות להביא אותם הביתה. זה לפני הכניסה ואחרי הכניסה, והניסיון הוא לממש יכולת. זה חלק אינטגרלי ממטרות המבצע כפי שהגדרנו אותן, זה לא מן השפה אל החוץ. מתנהל מאמץ, אני לא בטוח שאנשים מבינים עד כמה הוא מתנהל ובאיזה היקפים, כולל הנחיות לכוחות בשטח ובהיקפים מאוד נרחבים עולמיים וגם מקומיים - וזה נמשך כל הזמן".

נתניוה הוסיף כי "אם הייתי אומר מה המפתח, המפתח הוא מידת הלחץ. ככל שהלחץ יותר גדול כך הסיכויים יותר גדולים". פגישה נוספת, בין נציגי המשפחות לשר הביטחון, תערך מחר בבוקר.

הרמטכ"ל התייחס לסוגיית החטופים ואמר כי "ארגון הטרור מחזיק כעת בחפים מפשע - תינוקות, ילדים, נשים, גברים ואזרחים מבוגרים מאוד, החזרת החטופים היא מאמץ לאומי עליון. ממני ועד כל החיילים ברצועת עזה נעשה הכול על מנת להצליח במאמץ הזה. ליבנו וכוחנו עם המשפחות ועם החטופים".

נציגי המשפחות החטופות מסרו כי: "הבהרנו לראש הממשלה שהשבה מיידית של כולם תמורת כולם, היא עסקה שבאה בחשבון מבחינת המשפחות, ויהיה לה גיבוי רחב של כל מדינת ישראל". כוונת נציגי המשפחות היא להצעה של חמאס, כפי שדווחה בתקשורת הזרה, לפיה הם מוכנים לשחרר את כל החטופים, תמורת כל האסירים הביטחוניים הכלואים בישראל, כולל אלה שהיו מעורבים בטבח בשביעי באוקטובר.

תגיות:יואב גלנטהרצי הלוימלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה