חדשות בארץ

במהלך סוף השבוע: תקיפה נרחבת של צה"ל ברצועה, נפילות טילים במרכז

מטוסי קרב של צה"ל חיסלו את ראשי המערך האווירי והימי של חמאס. צה"ל חשף את הנעשה מתחת לבית החולים שיפא ברצועה. פועל זר נפצע בינוני מירי טילים למרכז

זירת נפילה בקרית אונו (צילום: דוברות מבצעית מד"א)זירת נפילה בקרית אונו (צילום: דוברות מבצעית מד"א)
אא

מספר מטחים שוגרו במהלך היום (שבת) לעבר ערי המרכז, גוש דן והשפלה, ודרום השרון. בחולון נפצע אדם אחד באורח קל מהתפוצצות טיל בסמוך לבית. ערב קודם נפצע עובד זר מתאילנד באורח בינוני באזור ראשון לציון, כתוצאה מירי למרכז.

מטחי הירי מעזה לעבר יישובי העוטף ומרכז הארץ החלו בשבת בצהריים וטילים שוגרו לעבר תל אביב, באר שבע, אשקלון ויישובים נוספים בעוטף. כמעט כל הטילים יורטו, מלבד אחד שפגע פגיעה ישירה במבנה מגורים בבאר שבע. למבנה, שהיה ריק מיושביו, נגרם נזק.

לפנות ערב שוגרו עשרה טילים לעבר יישובי הנגב הסמוכים לעיר דימונה. שבעה יורטו והיתר נפלו בשטחים פתוחים, אחד מהם בקרבת בתים ביישוב ערערה בנגב. הערב שוגרו מספר טילים לאזור רחב בגוש דן, השפלה ודרום השרון. דווח על נפילה בשטח פתוח ברחובות שגרמה לשריפה, ולנפילה בקרית אונו שגרמה נזק לכלי רכב שעלו באש, ונפילה בין מבנים בעיר חולון. דובר מד"א מסר כי מהזירה בחולון פונה פצוע קל, גבר כבן 50, ששאף עשן משריפה שפרצה לאחר הנפילה. כעבור שעה שוגר מטח נוסף לעבר אזור השפלה. דווח על נפילות בראשון לציון, רחובות ויבנה, ללא נפגעים.

בשישי בערב שיגרו ארגוני הטרור מעזה מטח לעבר ערי גוש דן והשפלה. אחד הטילים פגע במבנה בשטח חקלאי ליד ראשון לציון. עובד זר מתאילנד נפצע באורח בינוני, ופונה על ידי מד"א לבית החולים אסף הרופא, עם פציעה בגפיים העליונות והתחתונות.

טיל נוסף נפל בשטח פתוח באזור העיר לוד, אך לא היו נפגעים. טיל שנורה לעבר השפלה פגע בבית במושב, לא רחוק מראשון לציון, ובני המשפחה, שהיו במרחב מוגן, לא נפגעו. שלוש זירות נפילה אותרו באשקלון, ונגרם נזק כבד מפגיעה ישירה בבניין מגורים, ללא נפגעים.

בצפון, בשבת בצהריים, יירט צה"ל טיל קרקע-אוויר ששוגר משטח לבנון לעבר כלי טיס מאוייש מרחוק של צה"ל. צה"ל תקף את מקור הירי ממנו שוגר הטיל וגם חוליית מחבלים שניסתה לשגר טילי נ"ט לאזור קיבוץ חניתה, מרגליות ומשגב עם. החיזבאללה הצליח לשגר מספר טילי נ"ט לעבר יישובים אלה וגם לעבר מוצבי צה"ל באזור, אך הטילים התפוצצו בשטחים פתוחים.

בשישי לפנות ערב שיגרו מחבלי החיזבאללה טילי נ"ט לעבר אביבים ומשגב עם. לוחמי צה"ל תקפו בתגובה מטרות בדרום לבנון. מחבלים מלבנון ירו מטח רקטות מאזור הר דב לשטח רמת הגולן. השיגורים נפלו בשטח סוריה, ולא היו פגיעות בשטח ישראל. בהמשך הערב זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר שטח ישראל במרחב זרעית. אין נפגעים ולא נגרם נזק. צה"ל השיב באש לעבר מקורות הירי.

תקיפות רחבות וחיסולים בעזה

צה"ל תקף בסוף השבוע, ביום ובלילה, מהאוויר והקרקע, מאות מטרות ברצועת עזה, ואף הפעיל בתוך עזה כוחות משולבים של חי"ר, שיריון והנדסה. כמו כן, בוצעו שני חיסולים ממוקדים של בכירים במערך האווירי והימי של החמאס. הכוחות שנכנסו לתוך הרצועה ביצעו פעולות תקיפה משמעותיות, במהלכן חוסלו עשרות מחבלים והושמדו גם תשתיות, מנהרות ועוד.  

בהכוונת השב"כ, חיסל חיל האוויר את מפקד הכוח הימי של חטיבת עזה בחמאס, ראתב אבו צהיבאן, שפיקד על ניסיון החדירה הימי למרחב זיקים ביום שלישי האחרון. כוחות זרוע הים תקפו מטרות המשמשות את חמאס, בהן עמדות תצפית, עמדות שיגורי נ"ט ומתקן צבאי.

בנוסף, חוסל ראש המערך האווירי של חמאס, עצאם אבו רכבה, שהיה אחראי על ניהול מערכי הכטב"מים, הרחפנים, הגילוי האווירי, מצנחי הרחיפה, וההגנה האווירית של ארגון חמאס. במסגרת תפקידו לקח חלק בתכנון ובהוצאה לפועל של הטבח הרצחני ביישובי עוטף עזה בשבעה באוקטובר.

מפקד מרכז האש בפיקוד הדרום, אלוף-משנה י', אמר: "אנו מפעילים אש שטרם נראתה כמותה ברצועת עזה. מהאוויר, מהקרקע או מתת-הקרקע. צה"ל יחסל כל מחבל בכיר או זוטר וכל תשתית טרור של חמאס".

ראש להק מבצעי אוויר, תת-אלוף גלעד קינן, הוסיף: "במטס התקיפה כמאה מטוסי קרב הטילו מאות חימושים והשמידו מאות מטרות של ארגון הטרור חמאס. חיל האוויר ערוך להמשך התפתחות המערכה, ופועל יחד עם כלל הגופים בצה״ל כאשר היעד ברור - להשמיד כל דבר שנגעה בו יד חמאס".

צה"ל חשף לעולם: מה מתרחש מתחת לבית החולים שיפא?

דובר צה"ל חשף אתמול, במהלך תדרוך לתקשורת הבין לאומית, מידע מודיעיני רב של שב"כ וצה"ל על מפקדת הטרור המרכזית של חמאס, שממוקמת מתחת לבית החולים "שיפא", המרכזי בעיר עזה.

התמונות והמפות שהותרו לפרסום מוכיחות שחמאס משתמש בשגרה ובחירום בתשתיות הומניטריות ברצועת עזה, לטובת פעילות הטרור שלו, תוך שהוא מנצל את המחסה ההומניטרי לטובת הגנת מחבליו וראשי ארגון הטרור. בבית החולים "שיפא" מספר מתחמים תת קרקעיים המשמשים את ראשי ארגון הטרורלהכוונת פעילותו, ומנהרה המגיעה לבית החולים, ומאפשרת כניסה למפקדת החמאס שלא דרך בית החולים.

בנוסף, בתוך בית החולים מקיים מרכז שליטה של בטחון הפנים של חמאס, אשר מאויש באופן רחב בחמושים בשגרה ובחירום, וממוקמת מפקדת טרור, ממנה מתבצעת הכוונת טרור לירי רקטי, הכוונת כוחות, אחסון אמל"ח, נשקים ותחמושת. בבית החולים 1,500 מיטות וכ-4,000 אנשי צוות, אשר מהווים מגן אנושי לראשי ארגון הטרור חמאס.

הכניסה למפקדות התת קרקעיות מתבצעת ממספר פירי מנהרות הסמוכים לבית החולים, וכן קיימת כניסה מתוך מחלקות האשפוז והטיפול של בית החולים. תשתית האנרגיה של בית החולים, שאמורה לשמש את מטופליו, משמשת למעשה במקביל גם את תשתית הטרור התת קרקעית של החמאס, ואת ראשי הארגון. הם גם מעבירים נשק ואוכל במנהרות.

דובר צה"ל התיר לפרסום הקלטות של חקירות מחבלי חמאס שנשבו בישראל. חלק מהם חשפו כיצד ראשי החמאס והמפקדים מנצלים את המנהרות תחת בתי החולים, כדי להסתתר, וגם, לדברי הנחקרים, נוטלים את הדלק מהאזרחים לשימוש אישי שלהם. "הם משתמשים בבית החולים שיפא כי שם הם מוגנים. שיפא לא יותקף, זה מקום בטוח", אמרו. הם סיפרו גם כי קיבלו הוראה שבשעת תקיפה של צה"ל, עליהם להסתתר בבתי חולים, בתי ספר, מבנים של האו"ם וכדומה, כי אלה מקומות "שצה"ל כידוע לא יתקוף".

הערב נשאל דובר צה"ל, במהלך שיחה עם התקשורת, האם צה"ל יתקוף את בית החולים. תא"ל דניאל הגרי השיב: "כל האופציות על השולחן".

תגיות:עזהטיליםצה"למלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה