חדשות בעולם

מפגינים פרו-פלסטיניים ניסו לפרוץ לספרייה בה שהו יהודים, שהתבצרו במקום

סטודנטים יהודים בניו יורק חולצו על ידי האבטחה המקומית. ראש עיריית ניו יורק: "לשנאה אין מקום בעיר שלנו". הליגה נגד השמצה: מאז המלחמה - עלייה של 388% בתקריות אנטישמיות בארה"ב

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

האנטישמיות בארה"ב מרימה ראש: סטודנטים יהודים בקופר יוניון קולג' בניו יורק התבצרו הלילה (בין רביעי לחמישי) בספרייה מקומית, לאחר שמפגינים פרו-פלסטיניים ניסו לפרוץ אליה. הסטודנטים חולצו לאחר זמן קצר בבטחה על ידי האבטחה המקומית ומשטרת ניו יורק. ראש עיריית ניו יורק, אריק אדמס, אמר על התקרית האנטישמית: "המשטרה נכחה במקום והייתה בקשר מלא עם האבטחה במשך כל האירוע - איש לא נפגע. בעוד שלסטודנטים יש זכות להפגין בדרכי שלום, לשנאה אין מקום בעיר שלנו".

מוקדם יותר התקיימה הפגנה פרו-פלסטינית, שכללה קריאות אנטישמיות והתבטאויות נגד מדינת ישראל. בלוס אנג'לס התרחש אירוע חריג, כשגבר פרץ לבית של משפחה ישראלית ונעצר על ידי המשטרה. גם במקרה זה, הוא התבטא נגד ישראל. המשטרה בודקת האם הוא היה תחת השפעת סמים.

בליגה נגד השמצה פרסמו נתונים המלמדים על עלייה של 388% בתקריות האנטישמיות בארצות הברית מאז פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר. ב-20 הימים האחרונים 312 תקריות אנטישמיות לעומת 64 בתקופה המקבילה אשתקד. ב-109 הפגנות אנטי ישראליות נשמעו קריאות תמיכה בחמאס. כמו כן, נרשם זינוק של 1000% בקריאות אנטישמיות ברשת החברתית טלגרם.

בנושא אחר: שר האוצר בצלצל סמוטריץ' התייחס הלילה לתיווך הקטארי בעניין החטופים. הוא אמר כי "קטאר היא חלק מציר הרוע. היא שותפה של הנאצים בעזה". עוד הוסיף בראיון: "המעורבות שלה הייתה אסון, ואלה חלק מהאסימונים שצריכים ליפול לנו. הדבר הזה חייב להיפסק. כשאתה רוצה להשמיד מישהו אתה לא מדבר איתו".

סמוטריץ' אמר את הדברים אחרי שראש ממשלת קטר התייחס להתבטאותו של שר החוץ אלי כהן באו"ם, לפיה קטר מממנת את חמאס. לטענת הבכיר הקטארי, "ההצהרות הפרובוקטיביות הללו מערערות את המאמצים המתמשכים לשחרור החטופים ומסכנות חיים, וניתן להבין אותן רק בהקשר של סחיטה פוליטית ותעמולה. מצפה שכל הצדדים יכבדו את המאמצים של קטר ושותפיה ויסייעו להצלחתם".

תגיות:ארה"באנטישמיותמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה