חדשות בארץ

צה"ל חשף את פניו של דובר החמאס; פיקוד העורף פרסם הודעה חריגה לתושבי העוטף

דובר צה"ל חזר על פעולה אותה ביצע לפני מספר שנים וחשף את תמונת פניו העדכניות של אבו עוביידה, דובר ארגון הטרור, שתמיד נוהג להסתיר פניו. המטרה: לפגוע ב"תדמיתו". חיזבאללה ממשיך לירות על יישובי הצפון

תקיפה היום בעזה (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)תקיפה היום בעזה (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
אא

פיקוד העורף פרסם הערב (רביעי) הודעה חריגה לתושביה עוטף. בהודעה נאמר: "בעקבות מתקפה רַחבת היקף, על תושבי עוטף עזה להיכנס לממ"ד, ממ"ק או מקלט ולשהות בו עד להודעה חדשה. הכניסו למרחב המוגן אמצעי תקשורת, מזון ומים, מזרנים, שמיכות, תרופות וציוד הכרחי נוסף. סגרו היטב את הדלת ואת החלון. השהייה במרחב המוגן מצילה חיים והכרחית. הימנעו מתנועה בחוץ שלא לצורך חיוני. יש להתעדכן בהודעות המופצות באמצעי התקשורת להנחיות נוספות".

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, מסר הערב כי צה"ל תקף תשתיות טרור בעזה, מעל הקרקע ומתחת לקרקע. כמו כן, הותקפו שלוש חוליות מחבלים בגבול לבנון. אחת מהן ביצעה ירי נ"ט לעבר שטח ישראל מוקדם יותר היום. כלי טיס תקף קצר חוליית מחבלים שככל הנראה ניסתה לבצע ירי משטח לבנון לעבר שטח ישראל במרחב דוב״ב. בנוסף, חוליית מחבלים זוהתה במרחב ערב אל עראמשה שבגבול לבנון, טנקים של צה"ל תקפו את החולייה.

הערב שיגר החמאס מספר טילים לעבר ראשון לציון ונס ציונה. לא דווח על נפילות או נפגעים, לאחר שמערכות ההגנה ירטו אותם.

בצפון, חיזבאללה ממשיך בירי טילי נ"ט ופצצות מרגמה לעבר יישובי הצפון, ואחר הצהריים ירה ארבעה טילים לעבר קריית שמונה ותל חי. דובר צה"ל מסר כי השיגורים זוהו, והטילים נפלו בשטחים פתוחים. לא דווח על נפגעים. צה"ל הגיב בירי על מטרות של ארגון הטרור בלבנון. חילופי אש בין לוחמי צה"ל למחבלים בלבנון התחדשו לקראת הערב במספר זירות.

במקביל מטח רקטות שוגר מעזה לעבר אשקלון וזיקים. צה"ל הרחיב את התקיפות ברצועת עזה, והפלסטינים דיווחו על הפצצת בניין אל-טאג' 3 בעזה, אחד המגדלים הגבוהים בעיר ובו עשרות דירות מגורים. על פי הדיווח, מדובר בתקיפה עוצמתית באזור העיר עזה והמטוסים תוקפים מספר יעדים, במתווה "חגורת אש". עד כה הושמדו מספר מבני מגורים ומגדלים.

בנוסף אישרו הדיווחים ברצועה כי צה"ל חיסל את דאפר אחמד חמיס אבו-יונס, המכונה "אבו חמזה", מפקד גדודי חללי אל-אקצא ברפיח.

צה"ל חשף את פניו של דובר החמאס

כפי שעשה לפני מספר שנים, במבצע "צוק איתן", צה"ל חשף היום לתקשורת את פניו של דובר הזרוע הצבאית של חמאס, אבו עוביידה - או בשמו האמיתי, חד'יפה כחלות. המדובר בתמונה עדכנית. בצה"ל הסבירו שמטרת המהלך הוא לפגוע ב"תדמיתו של דובר החמאס ולהראות שבישראל יודעים היטב איך הוא נראה".

דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי, שביצע את המהלך, כתב ברשתות החברתיות כי "זה מי שנקרא חד'יפה כחלות, המסתתר מאחורי הכינוי אבו עוביידה ומסתתר גם מאחורי ה'כופיתה' (רעלה) האדומה שלו. בדומה לארגון הטרור אליו הוא משתייך, המסתתר מאחורי מתקנים אזרחיים על מנת לשגר רקטות לעבר ישראל, הוא ובכירי חמאס-דאע"ש אחרים אוהבים להסתתר בתוך מנהרות ומאחורי נשים וילדים, כמו גם מאחורי מסכות וצללים. חד'יפה כחלות - נחשפת. הגיע הזמן שתפסיק להתחבא. המסכה והרעלה שלך לא יעזרו לך ולארגונך להסתיר את המכות שאתם סופגים ואת גורלם של אלו שנותרו ביניכם". הודעה זו הופצה גם לתקשורת בפרסית.

תגיות:עזהחמאסמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה