חדשות בארץ

כתב אישום נגד דרשן במסגד בירושלים: נאשם בעבירה של "גילוי החלטה לבגוד"

מוסטפא ג'מאל, דרשן מסגד "הארבעים" בשכונת עיסאוויה, נאשם בעבירה שעונשה עד 10 שנות מאסר. קרא להצטרף ללחימה, ובעקבות כך פרצו מהומות אלימות בירושלים, ונעשו ניסיונות לפגוע בכוחות הביטחון

לוחם צה"ל בבארי (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)לוחם צה"ל בבארי (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

עשרות כתבי אישום הוגשו בימים האחרונים ברחבי הארץ נגד ערבים ישראלים ויהודייה אחת, שפרסמו הודעות תמיכה בחמאס והסיתו לפגוע בחיילי צה"ל וביהודים. היום (שני) הוגש מה שנראה ככתב האישום החמור ביותר.

מוסטפא ג'מאל, איש דת ודרשן מסגד "הארבעים" בשכונת עיסאוויה בירושלים, נאשם על ידי פרקליטות מחוז ירושלים בעבירה של "גילוי החלטה לבגוד". מדובר בעבירה חמורה שעונשה עד 10 שנות מאסר. במקביל, ביקשה הפרקליטות לעצור אותו עד תום ההליכים המשפטיים.

בכתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד שי עציון, צוין כי ב-12 באוקטובר הפיץ חמאס הודעה לכל העם הפלסטיני ולכל "בני האומה האיסלאמית" הקוראת לעלות לכיוון ירושלים ביום שישי שלמחרת, במטרה להצטרף ללחימה נגד מדינת ישראל.

ביום שישי נשא ג'מאל נאום, על רקע אותן קריאות, בקרב מאות אנשים במסגד ובסביבתו, שבו קרא בין היתר להצטרף ללחימה, ובכך גילה כוונה לסייע לאויב במלחמתו נגד ישראל. בדרשתו אמר הנאשם: "הלחימה היא חובה על אומת האיסלאם בזמן הזה, ועל כל מוסלמי שיכול להילחם את מלחמת הקודש. חובה לכל מי שיכול להילחם מלחמת ג'יהאד. תילחמו בהם ללא רחמים. הניצחון מגיע, הוא כבר כאן, והתחיל שחרור האדמה הזאת ובעזרת השם זה לא יסתיים עד שנגיע לאל-אקצא וירושלים וכל מדינת פלסטין".

בהמשך לקריאותיו התפתחו התפרעויות אלימות בשכונת עיסאוויה, אשר כללו יידוי אבנים, בקבוקי תבערה וירי זיקוקים לעבר כוחות הביטחון, בית החולים הדסה הר הצופים, צירי תנועה ותחנת דלק. צירי תנועה נחסמו וחפצים שונים הוצתו במספר מוקדים. בהתפרעויות לקחו חלק עשרות רבות של משתתפים רעולי פנים, והן נמשכו עד לשעות הקטנות של הלילה.

בפרקליטות ציינו כי הם רואים בחומרה כל ניסיון להסית לטרור, להזדהות עם ארגון טרור ולפגוע באזרחי, חיילי ובמדינת ישראל, והיא תפעל במלוא הכוח נגד כל אדם אשר יבחר לקרוא קריאות לפעילות טרור, נוסף לדברי שבח או עידוד למעשה טרור, והזדהות עם ארגון טרור. הנחיית פרקליט המדינה, עו"ד עמית איסמן, היא לפתוח בחקירה, לעצור ולהעמיד לדין כל מי שמפרסם דברי תמיכה במעשי הזוועה, אף אם מדובר בפרסום בודד, בהנחה שהוא חמור ונוגע באופן ישיר לאירועי התקופה הנוכחית.

כתב אישום זה מצטרף לעשרות כתבי אישום שהוגשו ברחבי הארץ ועוד רבים שיוגשו בעקבות חקירתם של למעלה מ-200 חשודים בהסתה. בין הנחקרים רופאים ואחיות במרכזים רפואיים, עובדי מוסדות חינוך ועורכי דין, שפרסמו פוסטים ודברי תמיכה בחמאס.

בנוסף, הוגש היום כתב אישום נגד מיה נתן, תושבת אילת בשנות הארבעים לחייה, הנאשמת שפרסמה פוסטים בדף הפייסבוק שלה, בהם קראה קריאה ישירה לביצוע מעשי טרור, הפיצה דברי הסתה לטרור וכן דברי שבח, אהדה, תמיכה והזדהות עם ארגוני טרור. בין השאר פרסמה: "זו קריאה לכל מי שיכול להחזיק נשק!.. אנו קוראים לכם להבין את עמדתכם בסכסוך עם הכובשים הציונים ומתנחליהם ולמלא את חובתכם עם בני העם המהפכני, הלוחם בפלסטין הכבושה".

המרכז הרפואי לגליל בנהריה הודיע היום על השעיית עובדת שלגביה התקבל מידע על פרסום דברי הסתה. מהנהלת המרכז הרפואי לגליל נמסר: "אין ולא תהא סובלנות לכל התבטאות התומכת במעשי טרור ו/או אמירות פוגעניות במדינת ישראל, אזרחיה על שלל אמונותיהם, דתם או השקפתם, וכן לא נגד צה"ל וחייליו. אנו עומדים כולנו כתף אל כתף במשימתנו החשובה כדי לתת מענה רפואי מיטבי לאזרחי מדינת ישראל ולחיילי צה"ל הנלחמים להגנתה".

תגיות:הסתה לטרורכתבי אישוםחרבות ברזלמלחמה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה