חדשות בעולם

מעורר דאגה: בעקבות המלחמה – גילויי אנטישמיות ברחבי העולם

מלחמת חרבות ברזל הובילה לתוצאות מדאיגות בכל העולם, עם גילויי אנטישמיות רבים, הפגנות נגד ישראל ויהודים שחוששים לצאת מהבית. ומה עושים כדי להילחם בכך?

מתגברים שמירה מחוץ למבנים יהודים באוקראינהמתגברים שמירה מחוץ למבנים יהודים באוקראינה
אא

מאז שפרצה המלחמה נשמעו שוב ושוב דיווחים על הפגנות בעד העם הפלסטיני במדינות שונות בעולם, ועל גילויים אנטישמיים המעוררים דאגה. לא מעט יהודים מתושבי חו"ל מעידים כי הם חוששים לצאת לרחובות בימים אלו.

כך למשל בבריטניה דיווחה המשטרה על 218 עבירות אנטישמיות בלונדון, בין ה-1 ל-18 באוקטובר, זאת בהשוואה ל-15 עברות כאלו בתקופה מקבילה בשנה שעברה, מה שאומר עלייה של 1,353%. המשטרה ציינה כי בתגובה היא הגבירה סיורים ברחבי לונדון, וכן פרסה שוטרים בבתי ספר דתיים ובמקומות תפילה יהודיים.

גם בברלין דווח בשבוע שעבר על בקבוקי תבערה שהושלכו על בית כנסת במרכז העיר, וכן על בתי יהודים שרוססו במגן דוד.

המתיחות גוברת גם באוקראינה, והשבוע קראו השלטונות לתגבר את השמירה על כל בתי הכנסת ברחבי המדינה, כדי לסכל כל אפשרות לפגיעה בהם בצל העלייה באנטישמיות ברחבי העולם נוכח המלחמה בישראל. יצוין עם זאת כי בייחוד בשנים האחרונות נחשבת אוקראינה בין המקומות הבטוחים באירופה ליהודים, והתקריות האנטישמיות בה מועטות. למרות זאת ובהתאם לבקשת פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה  (FJCU)מהשלטונות בקייב, ניאותה המשטרה המקומית להציב שמירה מחוץ לכל בתי הכנסת והמוסדות היהודיים  במדינה - גם בקהילות שבהן לא פועל רב קבוע ושאינן מקיימות תפילות ופעילות קבועה.

הרב מאיר סטמבלר, יו"ר "הפדרציה", אמר: "האבטחה שתוגברה באוקראינה אינה דבר של מה בכך, משום שהמלחמה גרמה לכוח האדם בקרב כוחות הביטחון להגיע לקצה גבול היכולת. בשם 180 הקהילות היהודיות ברחבי אוקראינה, רבני הערים ושלוחי חב"ד אני מוסר את תודתי למשטרת אוקראינה וללשכת הנשיא זלנסקי, משרד הפנים והרשויות המחוזיות והמקומיות על פעילותם הזריזה בנושא. אני מקווה שמדינות נוספות יעשו זאת גם הן".

מתגברים שמירה מחוץ למבנים יהודים באוקראינהמתגברים שמירה מחוץ למבנים יהודים באוקראינה

תגיות:אנטישמיותחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה