חדשות בארץ

הסיפור המדהים של הגשש שהתחזה למחבל והרג עשרות: "ידעתי לאן אני נכנס"

סגן ח' שימש כקצין גששים בשבת בה החלה המתקפה האכזרית של החמאס. הוא החליט להתחזות למחבל, נופף להם לשלום ואז הרג אותם, תוך שהוא מחלץ פצועים תחת ירי RPG לעברו: "שוחחתי עם אשתי ואבי, אמרתי להם שיהיו גאים בי, שאני עושה משהו למען המדינה"

  • ח' חשון התשפ"ד
(צילום אילוסטרציה: חיים גולדברג / פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: חיים גולדברג / פלאש 90)
אא

סגן ח' מתפקד בימים אלה כקצין גששים חטיבתי במחנה רעים. בשבת בה החלה המתקפה האכזרית של חמאס על יישובי העוטף, הוא נאלץ לקבל החלטה חשובה שסייעה לאזרחים ישראלים רבים להינצל: הוא התחזה למחבל על מנת להרוג מחבלים.

"יצאתי עם החפ"ק שלי, והבנתי שמתרחשות פשיטות", סיפר ח' לאתר צה"ל. "בשלב הזה חשבתי לרגע שאין מה לעשות כאן יותר. לא קישרתי בין חדירת המחבלים לאירוע הזה, לא חשבתי שהם יגיעו עד לכבישים".

כשהגיע לצומת גמה כבר לא היה לו ספק מה עומד לקרות: "פתאום עפו לכיווני רסיסי כדורים שפגעו בכביש ומשם קפצו ופגעו לי ביד". בעודו פצוע ומדמם, הזהיר אותו גשש נוסף כי מחבל אורב לו מאחור. בין השניים התפתח קרב יריות, ובהמשך הוא פגש את קצין הגששים של האוגדה שסיפר לו כי המחבלים יגיעו לרעים בקרוב, ועל שניהם להילחם בש"ג. "הוא הנחה אותי שבשלב מסוים אצטרך לתת מענה לחטיבה הדרומית - לפקד שם כדי למנוע חדירת מחבלים", הוא נזכר.

ח' הגיע לש"ג, אבל שם נתקל בחוליית מחבלים ולכן הנחה את החיילים להיכנס לחמ"לים ולנעול את הדלתות. "שם יש סיכוי גדול יותר שיינצלו. ידעתי שגם אם המחבלים יגיעו לשטח החמ"ל, ואנחנו בשליטה עליו, אף אחד מהם לא יצליח לחדור כי אנחנו מחפים על הדלתות", סיפר. "ידענו שיש באזור עוד מחבלים אבל לא מצאנו אותם. הבנו שרק צד אחד יישאר בחיים ואנחנו צריכים לעשות הכל כדי להיות הצד הזה - זה או אנחנו או הם".

כעבור זמן מה, עלה רעיון. "הציעו שאני אתחזה למחבל. אני יודע ערבית ומכיר את המבטא של העזתים". הוא ידע שיש סיכוי גבוה שייהרג, אבל החליט לא לוותר: "ידעתי לאן אני נכנס ומה יכולות להיות ההשלכות של זה. אבל התפקיד שלי הוא לשמור על אזרחים וחיילים, אז אם זה מה שצריך שאעשה, זה מה שיקרה".

ברגע שהתקבלה החלטה, שוחח ח' עם אשתו ואביו: "אמרתי להם שיהיו גאים בי, שאני עושה משהו למען המדינה. ירדתי לחצי ב', קראתי למחבלים במבטא שלהם, ונופפתי לעברם שיבואו". המחבלים נפלו בפח והוא פתח לעברם במכת אש, לצד כוחות חיפוי שהצטרפו.

"זה היה מטורף והרגיש כמו סצנה מסרט פעולה, אלא שמדובר במציאות", שיחזר סגן ח', שמצא 16 צעירים, דאג להם למחסה, אוכל ומים. בהמשך הוא זיהה רכב עם פצוע קשה, טיפל בו באמצעות חוסם עורקים תוך שהוא מזהה מחבל שמכוון RPG לעברו. "הוא הסתכל עליי, והסתכלתי עליו כאילו אני מסתכל למוות בעיניים. הוא ניסה לפוצץ את הרכב בו היו הפצועים שלנו, יריתי בו  - ופגעתי. סחבתי את הפצוע הקשה למבנה מוגן יותר וחיכיתי איתו עד שהגיע הרופא. הבנתי מאוחר יותר שבזכות הטיפול בשטח, החיים שלו ניצלו".

תגיות:חייליםמלחמת חרבות ברזלצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה