חדשות בארץ

מתקפת הטרור הותירה 21 ילדים מ-13 משפחות ללא הורים

משרד הרווחה מסר כי מדובר בקטינים ששני הוריהם אינם נוכחים בעקבות מתקפת הטרור: הרוגים, נעדרים או חטופים. בנוסף, ילדה בת ארבע התייתמה מהוריה ונחטפה לעזה

מיצג החטופים והנרצחים בתל אביב (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)מיצג החטופים והנרצחים בתל אביב (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

משרד הרווחה הודיע היום (ראשון) כי מתקפת הטרור של חמאס, שהחלה בשבעה באוקטובר, הותירה 21 ילדים ישראלים ללא אב ואם בישראל. אחת הילדות, בת ארבע, חטופה בעזה. ילדה אחרת איבדה את אימה במתקפת הטרור ואביה נחטף לעזה.

מפרוץ המלחמה פעלו עובדים סוציאליים של משרד הרווחה והרשויות המקומיות לאתר את כל הילדים שנפגעו במהלך מתקפת הטרור, ובפרט את אלו שאיבדו את שני הוריהם במתקפה. הם יצרו קשר עם המשפחות שבהן שוהים הילדים, וצוותים ייעודיים החלו להעניק לילדים "מעטפת טיפולית", הכוללת טיפול רגשי, נפשי, חומרי ומיצוי זכויות מול כל הרשויות האחרות.

 "כל ילד הוא עולם ומלואו ורוב הילדים, בנוסף לכך שאיבדו את הוריהם, גם היו נוכחים בתופת של מתקפת הטרור", אמרה אתי קיסוס, סמנכ"לית שירותים חברתיים במשרד הרווחה, אשר אחראית על איתור הילדים. "רבים איבדו הורה או בני משפחה אחרים במתקפת הטרור וגם בהם נצטרך לטפל, אבל היה חשוב לנו להגיע כמה שיותר מהר לילדים שנותרו ללא אב וללא אם, לבדוק שהם במקום בטוח, לסייע לבני המשפחה שמטפלים בהם כרגע, ולתת להם את הביטחון שמדינת ישראל איתם ותמשיך לתמוך וללוות אותם גם בעתיד".

שר הרווחה יעקב מרגי הוסיף: "לא נחסוך במשאבים כדי לסייע להם להשתקם. מדינת ישראל תהיה להם לאמא ולאבא ותדאג להם במשך כל חייהם. הנחתי את הגורמים במשרדי לפשט תהליכים ולזרז את מתן המענים לילדים ולמשפחות האומנות אותן בעת הזאת".

נזכיר שצה"ל התיר לפרסום כי ידוע לו, ברמה סבירות גבוהה עד מוחלטת, על 210 חטופים שנמצאים ברצועת עזה. בין החטופים כ-30 ילדים.

תגיות:משרד הרווחההשבויים והנעדרים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה