עובדות שלא ידעתם

הידעתם שחתול תמיד נופל על הרגליים?

מתי הומצאו נעלי הספורט, מהי כוס השפם, ואיזה בעל חיים אינו זקוק למים? 7 עובדות שלא ידעתם

אא

הידעתם שפלדה אינה יסוד מתכתי? הפלדה, המתכת הנפוצה ביותר בעולם המודרני, אינה יסוד, אלא סגסוגת של מתכות אחרות, ועשויה בדרך כלל מברזל ופחמן דו-חמצני. הסגסוגת היא התוצר של התכה של מתכות שונות וערבובן יחד, מה שמעניק לה תכונות משובחות וייחודיות. הפלדה חזקה, גמישה ועמידה, ולכן משמשת הרבה בבנייה של מבנים, גשרים ועוד.

הידעתם מתי הומצאו נעלי הספורט? נעלי הספורט הומצאו כבר במאה ה-19. אלה היו נעליים בעלות סוליה מגומי, שענו על צרכים של ספורטאים ושל חובבי ספורט. בסוף המאה המוצא גם המונח "סניקרס" (sneakers), שמשמעותו "התגנבות", משום שסוליית הגומי אפשרה הליכה וריצה שקטה.

הידעתם שאגוזי האדמה אינם אגוזים? הבוטנים, שמכונים "אגוזי אדמה", אינם אגוזים כלל מבחינה בוטנית, אלא דווקא קטניות. אלו הם הזרעים של צמח בשם ארכיס תת-קרקעי. עם זאת, בערכם התזונתי, הבוטנים דווקא דומים מאוד לאגוזים: מחצית מהבוטן הוא שומן, ורבע ממנו הוא חלבון.

הידעתם למה סוסים צריכים פרסות? הפרסות, שהן מעין נעליים לסוסים, נועדו להגן על הפרסות הטבעיות של הסוס מפני בלאי, כיוון שהסוסים שעליהם רוכבים בני אדם שוחקים את פרסותיהם הרבה יותר מסוסים שחיים בטבע, וגם עלולים לפצוע אותן בקלות רבה יותר. הפרסות מסייעות לסוס גם לחלק את משקלו באופן טוב יותר, וכך להפחית את הסיכון לפציעה.

הידעתם מה היתה "כוס השפם"? בתקופה הוויקטוריאנית באנגליה, במחצית השנייה של המאה ה-19, נהגו הגברים לגדל שפמים גדולים במיוחד. אלא שכשרצו לשתות, השפמים הפריעו להם. כך הפכו פופולאריים ספלים מיוחדים שכונו "ספלי שפם". הם הכילו כיסוי מיוחד שהגן על השפם בזמן שבעל השפם שתה מן הפיה הצרה יותר. כוסות השפם כבר נעלמו מהאופנה, אך השיטה משמשת עד היום בכוסות שתיה חמה שנרכשות לשתייה בדרכים.

הידעתם מה מיוחד בירבוע? הירבוע, שמכונה גם "עכביש הקנגורו", הוא מכרסם קטן מאוד, שחי באזורים הצחיחים של יבשת אסיה ושל מדבר סהרה. הייחודיות של בעל החיים הזה היא שהוא כמעט שאינו זקוק למים. הוא מתרחץ בחול במקום במים, ואת מעט הנוזלים שהוא זקוק להם – הוא מפיק מתוך המזון שהוא אוכל.

הידעתם איך חתולים נופלים מגובה מבלי להיפגע? חתולים תמיד נופלים על הרגליים, כך אומרים לפחות. ואכן, שטח הפנים של גוף החתול גדול יחסית למשקלו, מה שמאפשר לו ליפול גם מגובה רב, ואפילו רב מאוד, מבלי להיפגע.

תגיות:חתולעובדות שלא ידעתם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה