חדשות בארץ

"משווים את חמאס לדאעש": כך הביכה המגישה הסעודית את ח'אלד משעל

בכיר חמאס שחי כיום בקטאר, הופתע כאשר נשאל שאלות קשות על ידי המגישה שטענה כי "חמאס ביצע פשעים נגד ישראל", וניסה בתגובה להפיל את התיק על נתניהו

  • ז' חשון התשפ"ד
(צילום: Abed Rahim Khatib / Flash 90)(צילום: Abed Rahim Khatib / Flash 90)
אא

עימות בשידור חי שקרה בסוף השבוע הביך את בכיר חמאס, ח'אלד משעל. הוא התראיין לערוץ הסעודי אל-ערביה, אך מהר מאוד הבין שהמגישה לא תכננה לערוך לו "ראיון מלטף".

"אתה אומר שפעולות 'ההתנגדות' האלו לגיטימיות בשבילכם, אבל בעולם המערבי צפו במסכי הטלוויזיה בפשעים שביצעה חמאס נגד אזרחים ישראליים", נאמר למשעל המופתע. "את התנועה שאתה אחראי על ההסברה שלה בחו"ל - כבר משווים לדאעש". משעל ניסה להתחמק מהשאלות וענה: "נתניהו המציא את העלילה הזו. לצערי, המערב קושר לכך קשר".

"תכנון הפעולה שלנו נגד ישראל היה מצומצם כדי להשיג את אלמנט ההפתעה, לא כולם ידעו על כך", הוסיף. "העמדה הערבית לנוכח המצב הנוכחי טובה. חיזבאללה ואיראן סיפקו לנו נשק, ניסיון וטכנולוגיה בקרב הזה - ואנחנו דורשים יותר". לטענתו, מספר החטופים שבידיהם ידוע רק למחבלי חמאס. כאשר המגישה ניסתה להמשיך ולתקוף אותו ענה: "יש לנו מספיק חיילים ישראלים שבויים, כדי לנהל משא ומתן על האסירים שלנו. הודענו לכמה מדינות על נכונותנו לשחרר אזרחים חטופים. אנחנו נחליף את האסירים הישראלים בכל האסירים שלנו שבידי ישראל. ישראל אומרת שהיא תחסל את חמאס, וזה לא יצליח. הקרב עם ישראל קשה; הטליבאן הביס את ארה"ב ואנחנו נביס את ישראל. המדינות שהכניסו אותנו לרשימות הטרור מתקשרות איתנו דרך צד שלישי".

משעל שוהה שנים ארוכות בקטאר. הוא כיהן בעברו כראש הלשכה המדינית של הארגון. והיה ממובילי המהלך שבו שוחררו 1,027 אסירים פלסטינים במסגרת עסקת גלעד שליט. הראיון עימו פורסם השבוע פורסם בכל הרשתות החברתיות, בעברית ובערבית. רבים הביעו פליאה על ה"אומץ" של הכתבת הסעודית לבקר את חמאס.

תגיות:חמאסקטארח'אלד משעל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה