חדשות בארץ

בהפצצה מן האוויר: חוסלה חוליית טרור בג'נין שהסתתרה במנהרה תחת מסגד

בעקבות מידע מודיעיני תקף צה"ל את מבנה המסגד, מתחתיו הוקמה מנהרה בה הסתתרו חמשת המחבלים עם אמל"ח רב. החוליה תכננה לבצע פיגוע בטווח המיידי

המסגד שהופצץ (צילום: דובר צה"ל)המסגד שהופצץ (צילום: דובר צה"ל)
אא

מטוס קרב של צה"ל תקף היום (ראשון) את מסגד "אל אנאצרי" בג'נין, תחתיו הוקמה מנהרה בה הסתתרה חוליית מחבלים המורכבת מאנשי חמאס וג'יהאד איסלאמי. חמשת המחבלים השתמשו במנהרה כמקום מסתור, ובתוכה אוחסן אמ"לח רב. החוליה חוסלה.

בצה"ל הסבירו כי השימוש במטוס קרב נעשה כדי לפגוע בתוואי טרור תת קרקעי. "המחבלים קיבלו השראה מהטבח בעוטף, אגרו נשק, מטענים ורימונים ותכננו לבצע כיבוש של מתחם תוך כדי לחימה, אולי מוצב או מחסום. זו הפעם הראשונה שמטוס קרב מבצע תקיפה ביו"ש ב-20 שנים האחרונות". ההתקיפה הקודמת באמצעות מטוס קרב הייתה באינתיפאדה השנייה.

גורמי הביטחון ציינו כי החוליה שחוסלה, בת חמישה מחבלים, אחראית על שורה של פיגועים שבוצעו בחודשים האחרונים ותכננה לבצע פיגוע נוסף בטווח הזמן המיידי. בין היתר, החוליה הוציאה לפועל פיגוע ב-14 באוקטובר, במרחב גדר ההפרדה, בו התפוצץ מטען על ידי הפעלה סלולרית על כוח צבאי שהגיע לנקודה, לא היו נפגעים.

לאחרונה התקבל מידע מודיעיני לפיו המחבלים מתכננים להוציא לפועל פיגוע תופת. המסגד שימש את המחבלים כחמ"ל מבצעי לתכנון הפיגועים וכבסיס יציאה לביצועם. יש לציין כי במהלך מבצע "בית וגן", מצאו כוחות צה״ל במסגד תשתיות טרור ואמצעי לחימה.

תגיות:צה"לג'ניןחיסול טרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה