חדשות בארץ

גלנט בוועדת חו"ב: "אנו במלחמת אין ברירה"

שר הביטחון סקר בפני חברי ועדת חוץ וביטחון את יעדי המלחמה, בראשם חיסול החמאס, הסרת אחריות מוחלטת של ישראל מרצועת עזה, ויצירת משטר ביטחוני חדש: "ה-7 באוקטובר הוא היום שהחל את תהליך מחיקת חמאס"

  • ה' חשון התשפ"ד
(צילום: אלעד מלכה)(צילום: אלעד מלכה)
אא

שר הביטחון יואב גלנט, נפגש היום (שישי) בקריה בתל אביב עם חברי ועדת חוץ וביטחון, בראשות יו"ר הוועדה ח"כ יולי אדלשטיין.

בסקירתו שר הביטחון הדגיש את העובדה שמדובר במלחמת אין ברירה שכפה חמאס על ישראל, ובכך חתם את גורלו. גלנט עמד על יעדי המערכה, ובראשם חיסול החמאס והשמדת יכולותיו הצבאיות והשלטוניות, הסרת אחריות מוחלטת של ישראל מרצועת עזה, ויצירת משטר ביטחוני חדש.

"זו מערכה של שלושה שלבים סדורים", אמר שר הביטחון בפתח ישיבת הוועדה. "אנו נמצאים בשלב הראשון, בו מתקיימת מערכה צבאית באש ובהמשך בתמרון שתכליתם השמדת פעילים ופגיעה בתשתיות לשם מיטוט והשמדת החמאס. השלב השני יהיה שלב ביניים של המשך הלחימה בעצימות נמוכה יותר וחיסול כיסי התנגדות".

"השלב השלישי יהיה יצירת משטר ביטחוני חדש ברצועת עזה, הסרת האחריות מצד ישראל על החיים ברצועה ויצירת מציאות ביטחונית חדשה לאזרחי ישראל ותושבי העוטף".

יו"ר הוועדה אדלשטיין אמר בפתח הדיון: "אנחנו ניתן את כל מרחב הפעולה לצה"ל, לכוחות הביטחון ולקבינט. מה שצריך כדי לנצח - יקבלו. בו בזמן, הוועדה תפקח ותבחן בכל רגע נתון שאנחנו פועלים בכיוון הנכון ושמטרות המלחמה נשמרות".

"בנוסף, וחשוב לא פחות, הוועדה בראשותי תשים דגש רב על העורף האזרחי ועל התנהלותו של פיקוד העורף. אני מודה לשר הביטחון על הפגישה ועל שיתוף הפעולה ההדוק".

תגיות:יואב גלנטיולי אדלשטייןועדת חוץ וביטחוןחמאסמלחמה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה