חדשות בארץ

צה"ל מאשר: לפחות 203 חטופים בעזה, ביניהם כ-30 ילדים

דובר צה"ל התיר לפרסום נתונים על החטופים, והוסיף כי עדיין יש רשימה של כמאה עד מאתיים נעדרים: "חשש שלעולם לא נדע מה עלה בגורל חלק מהם"

  • ד' חשון התשפ"ד
קריאה לשחרור החטופים (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)קריאה לשחרור החטופים (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)
אא

צה"ל התיר הערב (חמישי) לפרסום כי ידוע לו, ברמה סבירות גבוהה עד מוחלטת, על 203 חטופים שנמצאים ברצועת עזה. בין החטופים כ-30 ילדים, ולפחות 10 עד 20 חטופים שהם בני 60 ומעלה. רובם של החטופים בחיים, אך יש גם גופות שנחטפו לרצועה.

בנוסף, ישנם עוד כ-100-200 ישראלים המוגדרים נעדרים, שאין מידע על מקום הימצאם. זאת לעומת כ-3,000 אנשים שהוגדרו נעדרים ביום הראשון למלחמה, ומאז מספרם הצטמצם מאוד כשהגיע מידע ודאי על מקום הימצאם. למשל, אותרו בחיים, אותרו מתים, או שנודע שהם חטופים.

בצה"ל הדגישו כי "יש לא מעט מורכבויות שמקשות על איתור מידע בנוגע לנעדרים: בין היתר, גופות רבות שנמצאות במחנה שורה ועדיין לא זוהו, גופות שטרם נאספו מהשטח, ועדיין הצבא מנהל פשיטות קרקעיות במרחב הגדר במטרה לאסוף גופות נוספות".

על פי דובר צה"ל, ישנה הקפדה על עקרון שקיפות מלא מול המשפחות, ומעבירים להן כל מידע שיש להם אודות יקיריהן: "יש צוותים רבים שעומדים בקשר יומיומי עם משפחות החטופים, אך עדיין לא הגיעו צוותים לכל משפחות הנעדרים, ויש מאמץ לעשות זאת ביממה הקרובה". גורם צבאי הוסיף כי יש "חשש שלעולם לא נדע מה עלה בגורל חלק מהנעדרים".

מפקד המערך המודיעיני לאיתור החטופים והנעדרים, האלוף (במיל') ניצן אלון, מסר: "כל נפשי ומוחי בעשייה הזו, יחד עם מאות אנשים. לא נעצור לרגע, עד שנמצא כל דרך להשיב את היקרים לנו". לדברי אלון, עם הקמת המערך, הגיעו אליו עשרות צוותים, הכוללים אנשי מודיעין, טכנולוגיה וגופי ביטחון, אשר יחד פועלים כל העת על מנת לייצר תמונת מצב מדויקת ככל הניתן בנוגע למצבם של מנותקי הקשר. המערך מורכב גם ממאות אנשי מילואים ומתנדבים, בהם בכירים מתעשיית ההייטק הישראלית.

גופותיהם של 742 אזרחים, שנרצחו במלחמה, זוהו עד כה במחנה שורה של הרבנות הצבאית. מתוכם, הועברו לקבורה 645 נרצחים. הנתון לא כולל את 303 חללי צה"ל, 57 חללי המשטרה ועשרת חללי השב"כ.

תגיות:מלחמהחטופיםצה"לחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה