חדשות בארץ

העיתונאי שאיבד את חברו בטבח ממליץ: "לכו לטיפול. זה מציל חיים, אל תתביישו"

העיתונאי אלמוג בוקר חולק את הניסיון הקשה באיבוד חברים בטבח הנוראי בדרום, ואת העובדה שחזר לטיפול פסיכולוגי שלדעתו 'מציל חיים'

אא

העיתונאי אלמוג בוקר, תושב קיבוץ זיקים בעוטף עזה שחברו למקצוע הצלם רועי עידן הי"ד נרצח בטבח עם רעייתו - בפוסט יוצא דופן על ההשלכות ההרסניות של המלחמה על הנפש שלנו. "חזרתי שלשום לטיפול. טיפול פסיכולוגי", הוא כותב בפתח הדברים. "חשבתי שכל עוד המלחמה מתנהלת ואני עובד, אז אין באמת צורך. הכל בסדר. אבל בכל לילה, כשהחושך יורד - אני מתפרק. ובכל לילה שעובר, זה מחמיר. 

"ביומיים האחרונים סיוט. נרדם לשעה, ואז מתעורר מחלום רע עם התקף חרדה נוראי. סיוט שהיה המציאות של מאות מהחברות והחברים שלי בשבת שעברה. סיפורים ששמעתי ומשתלטים עלי. קם מזיע, מבועת. ואז שעה ארוכה שהכל שחור ואתה מרגיש סגור בתוך ארבע קירות ולא מצליח לברוח החוצה. תחושה שזה הסוף. סוף העולם.

"וזה לא משהו חדש עבורי. התקפי חרדה - זה משהו שאני מתמודד איתם כבר 5 שנים. בדרך כלל אני מנצח אותם. אבל הפעם לא מצליח להתמודד. הוא מנצח אותי. ההתקף. ושלשום, החלטתי שזהו- חזרתי לדבר עם איש מקצוע וזה עושה פלאים.

"פירקנו ביחד את יום שבת השחור, את הפחד שלנו, שלי, של הילדים שלי ושל אשתי שיושבים בממ"ד. את ההודעות שקיבלתי מהחברים ששומעים את המחבלים בתוך הבית וזועקים לעזרה, את אלה שהצלחתי לכוון אליהם כוחות ושרדו, ואת אלה שלא - והם כבר לא איתנו, חברות וחברים שאני מרגיש כבר 12 יום, שיש לי חלק בזה שהם לא שרדו.

"פירקנו ביחד את השעות הראשונות, ממטחי הרקטות שהקפיצו אותי מהמיטה ועד שיחת הטלפון שבמהלכה אתה מבין בפעם הראשונה שהמחבלים כובשים לך את העוטף שלך. וגם את הרגעים שאני עוצר לרגע את השידור כדי לאסוף מידע ואז אילת אשתי באה לדרוש בשלומי ואני מתפרק. בוכה כמו ילד.

"חסר אונים. יודע שהאנשים שדיברתי אתם לפני רגע לא ישרדו - ואין לך מה לעשות. מתקשר לאנשי ביטחון שאני מכיר, לפראמדיקים של מדא, לגורמים הכי בכירים במערכת וכולם, כולנו חסרי אונים. פירקנו את זה יחד. ואחרי זה אני שוב עומד על הרגליים. חזק יותר, אבל מת מפחד מהלילה. ואני משתף עכשיו כי אני שומע שתושבים בעוטף, גברים, נשים וילדים, מתביישים ללכת לטיפול. אל תתביישו. זה מציל חיים. זה יציל אתכם ויציל את הילדים שלכם. ככה אתם תדעו לתווך להם את הזוועות שחווינו כאן, ותעזרו להם לעמוד על הרגליים.

"תפרקו את מה שיושב לכם על הלב. תפרקו את מה שחוויתם באותו יום נורא. תתפרקו. המטפלים והמטפלות הם המלאכים והמלאכיות שהצילו אותי בעבר, והם גם יצילו אתכם. לכו לטיפול", הוא מסכם. 

תגיות:מלחמהטיפולעוטף עזהאלמוג בוקר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה