חדשות בארץ

פייק או ניוז? האמת בשמועות על "ערבים שמצלמים בתים במרכז הארץ"

שמועות שמופצות לאחרונה ברשת, לפיהן בני מיעוטים מצלמים בניינים במרכז הארץ כדי להעביר נתונים לארגוני טרור, הגיעו גם לפתחה של המשטרה. דובר המשטרה שלח מסר מרגיע, וגם בשב"כ בדקו והבהירו כי אין בסיס לחשדות

  • ד' חשון התשפ"ד
מתוך הרשת (לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)מתוך הרשת (לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)
אא

הטבח המתועב שביצעו מחבלי חמאס במהלך שמחת תורה ביישובי העוטף הוביל למלחמה, אבל גם לבהלה מסוימת ברשת בקרב חלק קטן מהישראלים בעקבות שמועות שמופצות לאחרונה, לפיהן בני מיעוטים מצלמים בניינים במרכז הארץ כדי להעביר נתונים לארגוני טרור. האירועים האחרונים הביאו את המשטרה להגיב ולהפריך את השמועות בנחרצות, אבל מעבר לכך - לבקש מהציבור לא להפיץ מידע שקרי שייתכן שגורמים עוינים מעורבים בהפצתו.

אחד הפוסטים שמשכו תשומת לב ברשת היה דיווח על חשוד שצילם בית בחולון. בבדיקת המשטרה התברר כי מדובר בעובד ניקיון חדש, שהתבקש לתעד את הבניין שניקה בסיום עבודתו. לאחר ששלח למעסיק את התמונה, הוא גילה שטעה בבניין. לאחר שניקה גם אותו, צילם ושלח למעסיק בשנית.

במקרה אחר כתב אחד הגולשים: "פרסמו בקבוצה שלנו שראו ערבים מצלמים בתים. עכשיו רואה דיווחים כאלה מפתח תקווה ועוד מקומות. עוברים ומצלמים בתים. מישהו עושה עם זה משהו?". גולש אחר הצטרף אליו וכתב: "מספר ערבים בלתי מבוטל עובר בין ערים, מצלם בניינים, כניסות ומה לא? מסתובבים חבורה של חשודים שמשחקים אותה 'מנקים' של הבניין למרות שדייריו מדווחים שהמנקה היה כבר באותו יום בבוקר. הם מצלמים בניינים וסורקים את השטח! ברור שהם מתכננים משהו... חשודים מאוד, כל הרואה אותם לדווח למשטרה מיד".

דובר המשטרה, נצ"מ אלי לוי, מסר כי שב"כ בודק האם יש מעורבות של מדינה זרה בהפצת התמונות. הוא ציין כי חלק מהתמונות שהופצו ברשתות אינן מהתקופה האחרונה, וביקש מהציבור לא להפיץ אותן יותר. "מי שמשרשר את התמונות מייצר בהלה, אולי מישהו מנצל את הפחד כדי לזרוע בהלה", אמר.

במשטרה טוענים כי אלפי פניות התקבלו במוקד 100, אבל אף בדיקה לא העלתה חשש אמיתי, או לפחות כזה שדורש פתיחת חקירה. גם בשב"כ הבהירו כי אין בסיס לחשדות.

"בדקנו את כל התלונות על חשודים שמצלמים דירות ובניינים במרכז הארץ - ונשללה האפשרות שמדובר בפח"ע (פעילות חבלנית עוינת)", אמר דובר המשטרה לחדשות 12. מדוברות המשטרה נמסר: "בשעות האחרונות מפורסמים במרשתת מספר אירועים בהם נראים חשודים בסמוך למבני מגורים כאשר אלו נראים מצלמים את המתחם. יודגש כי בכלל האירועים שנבדקו על ידי השוטרים לא עלה חשד לפח"ע. ככלל ובטח בימים אלו כל דיווח מסוג זה מטופל במהירות וביסודיות על ידי אלפי השוטרים והלוחמים הנמצאים בכלל הערים בכוחות מתוגברים ומוכנים לכל תרחיש".

תגיות:מלחמהמשטרת ישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה